پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش آموزگاران مولف مازندران برگزار شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران صبح پنجشنبه در همایش آموزگاران مولف استان مازندران در ساری با اظهار اینکه آموزش ابتدایی باید عمق استراتژیک را تغییر دهد گفت: با تغییر عمق استراتژیک، آموزش ابتدایی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کارها و آموزش های ابتدایی در زندگی و سرنوشت انسان تاثیرگذار است و معلمانی که توانایی تولید، کنشگری و خلاقیت دارد حمایت و معرفی شوند از اینرو تولید محتوای پیش دبستانی برای هماهنگی بیشتر در استان آغاز شده است و امروز این محتوا در دیگر مناطق کشور نیز در دست تدریس است.

میرشفیعی بر لزوم تولید محتوای بومی تاکید کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت باید متناسب با بوم و فرهنگ منطقه، محتوا تولید کند.

معاون آموزش و ابتدایی آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: در برنامه ویژه مدرسه، معلمان باید برنامه ریزی داشته باشند و طبق سند تحول توسعه، ۲۰ درصد محتوای آموزشی توسط استان ها باید تدوین و تالیف شود.

وی تکالیف مهارت محور را از دیگر لازمه های نظام تربیتی بیان کرد و افزود: امانت، صداقت، پاکی و نجابت چهار ویژگی معلمان ابتدایی است که سبب توفیق و موفیقت آنان می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.