پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماینده ولی‌فقیه در مازندران: نقشه‌های استکباری برای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه تمامی ندارد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در نشست علمی فرهنگی استادان حوزه و دانشگاه به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه امام علی(ع) ساری اظهار داشت. این جلسه را به فال نیک می‌گیریم تا زمینه‌ساز تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: در چهل سالگی انقلاب هنوز در حکمت نظری هستیم و باید با وحدت حوزه و دانشگاه باید با تعالیم قرآنی، توحید اجتماعی را تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه باید اصل اصیل اسلامی که ریشه قرآنی دارد و آن توحید اجتماعی است در جامعه ترویج دهند، تصریح کرد: باید توحید اجتماعی را در جامعه پیاده کنیم و به دنبال تقویت حکومت اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی با کمک اساتید حوزه و دانشگاه، گفت: هنوز حوزه و دانشگاه به فکر مشترک در توحید اجتماعی دست نیافتند.وحدت حوزه و دانشگاه در قالب جبهه واحد قرار گرفتن است.

طبرسی با اشاره به اینکه باید وحدت را از نظر عملی و دانشگاهی در حوزه و دانشگاه تقویت کنیم، گفت: وحدت فعلی برای کشور و اسلام مفید بوده است. همه انقلاب کردند و احزاب در انقلاب نقش چندانی نداشتند و نهضت عظیم انقلاب توسط جمهوری اسلامی محقق شده است. 

وی با بیان اینکه تمام نقشه‌های دشمن برای از بین بردن شکاف حوزه و دانشگاه نقش برآب شده است، تصریح کرد: دیندار روشنفکر در جامعه نیاز داریم و تبلیغات مسموم علیه انقلاب و دین هیچ تاثیری در اداره کشور ندارد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه بسیاری از مقالات علمی و دانشگاهی توسط حوزویان استفاده و همایش‌های علمی متعدی در حوزه‌ها برگزار می‌شود گفت: هنوز باید برای گفتمان‌سازی بین حوزه و دانشگاه تلاش بیشتری صورت دهیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.