پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 17 بهمن ۱۳۹۳

نماز باشکوه و دشمن شکن جمعه این هفته ( 17 بهمن 1393 ) چهاردانگه ساری در ایام الله دهه مبارک فجر، به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری (دامت برکاته)، امام جمعه محترم منطقه چهاردانگه در شهر کیاسر اقامه گردید.

0

 

به گزارش آهنگری کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، نماز باشکوه و دشمن شکن جمعه این هفته ( 17 بهمن 1393 ) چهاردانگه ساری در ایام الله دهه مبارک فجر، به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری (دامت برکاته)، امام جمعه محترم منطقه چهاردانگه در شهر کیاسر اقامه گردید.

 

ایشان در طلیعه خطبه خود ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بحث هفته های قبل خود در خصوص قیامت را پی گرفتند و بیان داشت: قیامت نام های گوناگونی دارد که برخی از این نام ها خاص بوده و از نظر اخلاقی خاصیت انسان سازی دارد مثل «یوم الفصل» ، یعنی روز جدایی حق از باطل، در این دنیا ممکن است برخی روی حق پرده بکشند و طرفداران حق را کم کنند و خود را تقویت کنند. اما قیامت دیگر این حرف ها نیست بلکه حق و باطل کاملاً از هم جدا می شوند. همچنین، قیامت «یوم الجمع » است یعنی روزی است که خداوند همه را جمع می کند و همه در محضر پروردگاری حاضر می شوند. قیامت همچنین «روز تغابن » است یعنی انسان دچار پشیمانی می شود چه انسان های گناهکار و چه انسان هایی  که می توانستند بیشتر کار کنند و خدمات دهی کنند و از فرصت ها نهایت بهره را نبردند. همچنین، قیامت « روز حسرت » است، حسرت برای کسانی که می توانستند دست بیچارگان را بگیرند و گره ای از کارشان را باز کنند اما نکردند، که امام باقر علیه السلام می فرماید: شدیدترین مردم از نظر حسرت در روز قیامت کسانی هستند که عدالت را توصیف کنند اما خودشان آن را انجام ندهند.

 

امام جمعه محترم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ظلم پایدار نیست و حتماً خدا دمار از روزگار ستمگران خواهد کشید.

 

ایشان ادامه داد: ظلم نعمت های الهی را تبدیل به نقمت می کند و دامن گیر انسان می شود و مدت ها باید تاوان ظلم خود را بدهد و خداوند در کمین ستمگران است. خدا می فرماید: « آیا ندیدید خداوند با قوم عاد چه کرد؟ این ها در شهر ، کشور و مملکت طغیان کردند و پروردگار شلاق عذاب را مثل بارشی که می بارد بر سرشان بارید ».

 

حاج آقا تیموری افزود: در کشور ما رژیم پهلوی چه ظلم و فسادهایی که نکرد، کسی جرئت نداشت حرفی بزند حتی در روستاها خان ها چه ها که نمی کردند، اما در آتش خشم ملت سوختند و تارومار شدند و داریم جشن پیروزی خون بر شمشیر را می گیریم.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر بیان داشت: یکی از راه های شناخت انقلاب اسلامی خصوصاً برای جوانان این است که ببینند مردم آن زمان چه شعارهایی می دادند و خواسته آن ها چه بود، مردم می گفتند خدا ، قرآن ، خمینی  یا می گفتند استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی مردم اسلام می خواستند ، آزادی می خواستند یعنی می خواهیم از اسارت آمریکا در بیاییم و روی پای خود بیاستیم.

 

امام جمعه محترم در پایان مهم ترین مشکل منطقه را بیکاری دانست و خواستار تلاش بیشتر مسئولین جهت رفع آن شدند.

 

همچنین امروز طبق برنامه های شورای هماهنگی بخش چهاردانگه، اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه پیش از خطبه های نمازجمعه سخنرانی کرد. ( لینک خبر )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.