پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 4 مهر ۱۳۹۳

نماز وحدت آفرین جمعه این هفته مورخه 4 مهرماه 1393 مرکز بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری برگزار گردید.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، نماز وحدت آفرین جمعه این هفته مورخه 4 مهرماه 1393 مرکز بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری برگزار گردید.

 

امام جمعه محترم در خصوص سفارش رعایت تقوای الهی بیان داشتند: مکرر عرض کردیم تقوی اساسش این است که انسان وظیفه اش را بشناسد و به وظیفه اش عمل کند، یعنی واجبات الهی را عمل و منهیات الهی را ترک کند این می شود اساس تقوی.

 

ایشان با تسلیت گفتن شهادت امام جواد (ع) بیان داشتند: درس تقوی را از محضر امام جواد علیه السلام بگیریم که فرمودند مبادا در ظاهر دوست خدا باشیم اما در باطن دشمن خدا. یک عده مثل معاویه ، مثل مأمون دم از دین می زنند اما در درون دنیای کفرند چون منافقند، منافق یعنی این، یعنی به ظاهر دم از اسلام ، دین ، رهبری ، امامت ، ولایت و قرآن می زنند اما در باطن دلشان برای غرب و بیگانگان می تپد، ظاهرسازی می کنند ، عده ای هستند می خواهند با دورویی در زندگی نان بخورند و به جایی برسند. این ها کمر شکن هستند. خدا در قرآن سه قشر را معرفی می کند یا متقین ، کفار و منافقین. یک عده به مسلمانان می رسند می گویند با شما هستیم، به شیطان های خود می رسند می گویند با شما هستیم ما این ها را مسخره می کنیم. به خدا پناه می بریم از آن کسانی که در بیرون یک جوری و در درون جور دیگری هستند.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در ادامه به سالروز ازدواج آقا امیر المومنین (ع) با حضرت زهرا (س) که روز ازدواج نام گرفت اشاره کردند و بیان داشتند: در اسلام ازدواج و تشکیل خانواده بسیار مهم است و زیاد سفارش شده است. علتش این است که اگر جوانان تشکیل خانواده بدهند حتماً نصف دینشان را حفظ کرده اند با ازدواج ضمن کسب آرامش ، جوان مجبور می شود برود دنبال کسب و کار که تولید و امنیت کشور بالا می رود اما اگر خانواده تشکیل نشود یا خدای نکرده متلاشی شود پیامدهای ناگواری برای جامعه دارد. بنابراین هم از خانواده ها می خواهیم هم از مسئولین که مسأله ازدواج را برای جوانان تسهیل کنند، خانواده ها سخت نگیرند ما الگویمان امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) است. جوانان هم فکر نکنند باید همه وضعیت زندگی آماده باشد بعد ازدواج کنند ، همه اول زندگی صدها مشکل دارند اما خداوند مشکلات را بر طرف می کند.

 

امام جمعه محترم در خصوص دفاع مقدس بیان داشتند: چنانچه رهبرمان فرمود دفاع مقدس یادآور حادثه بسیار عظیم و بزرگی است که نتایج بزرگترش این است که در این مسیر انقلاب ما را و جامعه را دارد حرکت می دهد و مردم هرگز فراموش نمی کنند. این دفاع مقدس مظهر حماسه ، معنویت ، دین داری، آرمان خواهی، ایثارگری، خود گذشتگی، ایستادگی، پایداری ، مقاومت و تدبیر و حکمت است. ان شاءالله خداوند بر صبر و استقامت همه ایثارگران و خانواده شهدا بیافزاید. رزمندگان ما ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، جهادگران و همه اقشار را خداوند بر توفیقاتشان روز به روز افزون بفرماید.

 

حاج آقا تیموری در ادامه به سخنان ریاست جمهور محترم در سازمان ملل اشاره کردند و بیان داشتند: رئیس جمهور محترم موضع گیری خوبی داشتند و مواضع کشور را تبیین کردند. امیدواریم دنیا بداند ایران یک سرسوزن نه از حقش و نه از موضع انقلابی اش هرگز و هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.

 

خدایا ، پروردگارا ! ما را به وظایفمان آشنا بفرما.

 

گفتنی است بین نماز جمعه و عصر جناب سرهنگ جعفریان جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساری به مناسبت هفته دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و در فراز هایی از سخنان خود بیان داشت: با قرار دادن ماهواره در منزل خودمان با دستان خود داریم فرزندان خود را تباه می کنیم. ایشان به سخنی از شهید جهان آرا اشاره کردند که بعد از سقوط خرمشهر گفت بچه ها نگران نباشید که شهر سقوط کرد ، مواظب باشید که ایمان سقوط نکند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.