پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نرخ بالای بهای تمام شده از مشکلات تولیدکنندگان

0

مدیرعامل یک کارخانه صنعتی گفت: چالش در تامین مولفه‌هایی چون قطعات و مواد اولیه و نرخ بالای بهای تمام شده کالا یکی از مشکلات تولیدکنندگان است.

اصغر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که این گروه صنعتی در حوزه تولید شامل زنجیره سلولوزی و متشکل از 5 واحد با حدود 70 پرسنل در هر واحد مشغول به فعالیت است، افزود: اگر مدیریت در شاخص‌های هزینه غیر مستقیم از جمله هزینه مالی نباشد در بلندمدت به ضرر تولیدکننده خواهد بود اما در کوتاه مدت با مدیریت و تصمیم عقلایی به نحو احسن می‌توان بهره کافی را کسب کرد.

وی افزود: بنگاه های این گروه صنعتی در دهه سوم فعالیت خود است و سهم قابل ملاحظه ای از اقتصاد استان و بیشتر اقتصاد شهرستان آمل و نور را با توجه به اینکه در این منطقه متمرکز هستند در بر دارد.

وی با بیان این که نوع فعالیت این واحد در جهت حفظ محیط زیست است تصریح کرد: با توجه به تغییر نسبی نرخ ارز، واحدهای ما به سمت و سویی که مشکلات عمده تمامی بنگاه های اقتصادی است، کشانده شده است.

رحمانی با اشاره به محدودیت هایی که در حوزه کسب و کار اتفاق افتاده است افزود: ارتقای حمایت مدیران استانی، مدیریت پایدار بازار و ارتقای تکنولوژی می تواند از این محدودیت ها بکاهد.

وی با بیان اینکه با لایه هایی از اقدامات پیشگیرانه می توان به طور نسبی محدودیت هایی که در بنگاه‌ها حاکم است، را رفع کرد، یادآورشد: اگر در بنگاه های اقتصادی که به نوعی می‌توان آنها را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی نامید، تامین سرمایه انجام شود، می توان امید آن را داشت که زودتر به آرمان های نظام دسترسی پیدا کنیم.

این دکترای مدیریت بازار اظهارکرد: با توجه به خلا هایی که به واسطه تغییر نرخ ارز اتفاق افتاده است، اگر بنگاه‌های اقتصادی از زیر بنای تولید بهنگام و اقتصادی و کیفی برخوردار باشند و بتوانند این چالش را مدیریت کنند، می‌توانند بازار را به طور دائمی در اختیار بگیرند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.