پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین ایرلاین بومی مازندران رونمایی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی، استاندار مازندران امروز در آیین رونمایی از ایرلاین وارش در فرودگاه ساری با بیان اینکه برای توسعه استان باید همه ظرفیت‌هایی که به ساختن و شکوفایی کشور عشق، امید و باور دارند را فعال کنیم و بکار بگیریم، اظهار داشت: وظیفه حاکمیت، هماهنگی، تسهیل گری، پشتیبانی، هموارسازی امور، حمایت، مراقبت و تامین فضای امن است تا افراد دارای اهلیت وظایفشان را مطابق استانداردها انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه‌های ما و ظرفیت حمل و نقل هوایی استان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: از روز نخست حضور خود در استان تاکیدات لازم و مذاکرات بالادستی را برای توسعه حمل و نقل هوایی انجام دادم.

استاندار مازندران، با بیان اینکه فرودگاه‌ها در کشورهای مختلف یکی از جلوه‌های توسعه یافتگی است، خاطرنشان کرد: راه‌های دسترسی به فرودگاه باید بسیار مطلوب باشد و همه دستگاه‌های متولی باید همراهی و توسعه روشنایی و طول باند، پیرامون و مسیر باند باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه جابجایی 446 هزار مسافر در فرودگاه های استان در سال 95 و رشد 25 درصدی آن به 557 هزار نفر قابل قبول نیست، یاد آورشد: جابجایی مسافر در مازندران حداقل باید به سه میلیون نفر ارتقا یابد.

اسلامی با تاکید بر اینکه باید فرصت بهره مندی از موهبت الهی و طبیعت و دریای زیبای شمال را برای همه مردم ایران و کشورهای منطقه فراهم کنیم، گفت: با تعریف یک بسته سیاحتی، اقامتی، پروازی و پذیرایی و ارائه خدمات سفر هوایی در مسیر رفت و برگشت، این مهم محقق و کمک می‌کند که ارز خارج نشود که البته نیازمند ظرفیت حمل و نقل هوایی مستمر قابل برنامه‌ریزی است.

وی افزود: ایرلاین نیازمند پشتیبانی‌های مختلف در فرودگاه است و باید همه کمک کنید تا تجهیزات زمینی، لوازم و پشتیبانی‌های مورد نیاز ارائه شود.

اسلامی با بیان اینکه امیدواریم پروازهای ایرلاین وارش از پایان مردادماه امسال برقرار شود، عنوان کرد: باید امور مرتبط با پرواز با برنامه و با ضوابط باشد و با یک سیستم یکپارچه و هماهنگ کار پیش برود و این اتفاق باید در تمام فرودگاههای استان برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خزر صورت بگیرد و گسترش یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تا پایان سال 97، اتفاقات خوبی در فرودگاه‌های مازندران رقم خواهد خورد و شاهد نرخ رشد جابجایی مسافر بطور همزمان خواهیم بود، گفت: باید بتوانیم ظرفیت بار و مسافر را در فرودگاه‌های استان افزایش دهیم تا پروازها اقتصادی شود.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.