پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میرسلیم در بابل: آلودگی هوای ناشی از پخش بنزین در کشور برطرف نشده است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، سید مصطفی میرسلیم امروز در نشست هم اندیشی دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه بیست سال پیش فکر برگزاری همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز را تدارک دیده بودیم افزود: دستاوردهای خوبی این همایش بین‌المللی تا مرحله دهم داشته است.

وی گفت: نخستین همایش ملی موتورهای درون‌سوز در سمنان و دومین آن در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هنوز نتوانستیم قاعده مصرف بنزین متناسب با نیاز کشور بوده را وضع کنیم، تصریح کرد: یورو 5 بر اساس استفاده از موتورهای خودروهای داخل کشور طراحی نشده است.

میرسلیم با بیان اینکه در کشور به لحاظ در سطح انبوه در حوزه‌های مختلف خودکفا شدیم، تصریح کرد: در حوزه تولید موتورهای دیزلی خودکفا هستیم و تحریم‌ها چندان خللی بر اراده دانشمندان در این حوزه وارد نمی‌کند.

رئیس ستاد برگزاری دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز با اشاره به اینکه جوابگوی به نیازهای ترابری از مشکلات کشور بوده است، افزود: در این همایش‌ها باید نسبت به برطرف کردن مشکلات مربوط به موتورهای درون‌سوز بررسی کرد.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از خودروهای کشور بیش از 8 تا 9 لیتر در 100 کیلومتر استفاده می‌کنند، تصریح کرد: مقوله مصرف بنزین‌های استاندارد هنوز در کشور جدی گرفته نشده است.

میرسلیم با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در کاهش مصرف سوخت در خودروها اثرگذار است، افزود: موضوع آلودگی هوا ناشی از پخش بنزین در جامعه هنوز به صورت بنیادین در کشور برطرف نشده است.

رئیس ستاد برگزاری دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز از برگزاری دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مازندران خبر داد.

میرسلیم با بیان اینکه امیدواریم برگزاری دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز در دانشگاه بابل اثرات خوبی برای توسعه صنعت داشته باشد، افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه معرفی فناوری موتورهای درون‌سوز نقش آفرین باشیم.

جواد واثقی امیری رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از برگزاری این همایش ملی و هر نوع فعالیت مرتبط با این موضوعات فناورانه حمایت می‌کند.

وی افزود: برپایی همایش ملی موتورهای درون‌سوز نیاز امروز جامعه بوده و باید نسبت به برگزاری آن از بخش صنعت کشور و استان استفاده بهینه شود.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه نتایج این همایش علمی باید در آینده اثرگذار باشد، تصریح کرد: همایش باید نقطه شروعی برای ایجاد همکاری بیشتر و استفاده از دستاوردهای آن در جامعه است.

وی بیان کرد: دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز زمستان 97 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.