پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موزه‌های چهارگانه ساری در بوستان ولایت رونمایی می‌شود

0

مهدی عبوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: در سال‌های اخیر جلسات متعددی با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران پیرامون تجهیز موزه‌های بوستان ولایت برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر از سوی مدیرکل میراث فرهنگی موافقت اولیه برای در اختیار قرار دادن اشیا قدیمی به شهرداری جهت تجهیز این موزه انجام شده است.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی شهر ساری در ساختمان‌های میراث فرهنگی افزود: شهرداری ساری درصدد است که این آثار و اشیا تاریخی را برای مردم به نمایش گذاشته تا شهروندان ضمن آگاهی از داشته‌های تاریخی شهرشان بتوانند از آن بازدید کنند.

عبوری با بیان اینکه اکثر آثارهای تاریخی یافته‌های خودم مردم در دل شهر ساری است تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در آستانه چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی این آثار برای شهروندان رونمایی شود.

شهردار مرکز مازندران با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی و حفاظتی موزه‌ها ادامه داد: اجرای این امر با هماهنگی و نظر اداره کل میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی با قدردانی از پیگیری‌های اعضای شورای شهر در راستای تجهیز موزه‌های بوستان ولایت گفت: شهرداری ساری برای راهاندازی موزه‌های بوستان ولایت آمادگی کامل دارد.

شهردار ساری گفت: بوستان ولایت ساری بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی، هنری و اجتماعی شمال کشور است که نیمه شعبان افتتاح شد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مرکز مازندران است.

وی بیان کرد: در این مجموعه چند منظوره شش موزه در نظر گرفته شده که چهار مورد از آنها به آثار تاریخی شهر ساری اختصاص دارد و با احتساب خانه موزه کلبادی تعداد موزه‌های ساری در حوزه میراث فرهنگی و هنری را به عدد 5 می‌رسد.

عبوری گفت: مردم ساری تا پنج سال آینده یک موزه جامع هنری را در تالار مرکزی این شهر که همچنان چشم انتظار افتتاح است، تعبیه می‌کنند. بیش از ده‌ها هزار شی تاریخی شهرستان ساری سال‌ها به دلیل نبود موزه در ساری در زیرزمین موزه کلبادی نگهداری می‌شود که با افتتاح موزه‌های چهارگانه چشم همه مردم مازندران به دیدن آنها روشن خواهد شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.