پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهدي زمانپورکياسري مهمان ويژه انجمن فيلم بهارنارنج

0

به گزارش روابط عمومي انجمن فيلم بهار نارنج شهرداري ساري، دومين هفته برنامه نمايش و بررسي مستندهاي آييني عاشورايي ” 5 هفته 5 فيلم” ميزبان فيلمساز پرآوازه ساروي بوده که جهت حضور در اين نشست و گفتگويي درباره سينماي مستند به اين برنامه دعوت شد.

مهدي زمانپورکياسري که تجربه ساخت مستند هاي موفقی همچون “مشتي اسماعيل” و “پاپلي” و همچنين کسب بيش از سي جايزه معتبر ملي و بين‌المللي سينمايي را در پرونده دارد، پس از نمايش و بررسي فيلم هفته، درباره سينماي مستند به سوالات کارشناس برنامه پاسخ گفت.

وي در ابتدا از جسارت و شهامت بعنوان دو عنصر کليدي براي اقدام به تجربه گرايي فيلمسازان جوان نام برد و خاطر نشان کرد: اگرچه ايده آل گرايي هنرمندان خوب و لازم است اما اين نبايد مانع از حرکت روبه جلوي آنان شود.

زمانپور کياسري در ادامه به مقوله بازنمايي خلاق واقعيت پرداخت و درباره خلاقيت و نوآوري در هنر سخت گفت.

وي همچنين در پاسخ به سوال کارشناس مجري برنامه مبني بر چرايي اقبال مستندسازان از ساخت پرتره و تاثير منفي ساختار مستند از ويژگي هاي شخصيت مورد بررسي، به بيان نقطه نظرات خود پرداخت.

در ادامه مهمان ويژه دومين نشست نمايش و بررسي فيلمهاي آييني عاشورايي” 5 هفته 5 فيلم” به سوالات  حاضرين درباره ساخت فيلم مستند پاسخ گفت.

گفتني است در پايان اين نشست،  کارشناس برنامه از “مهدي زمانپورکياسري” دعوت کرد تا بزودي در يک کارگاه مستقل سينماي مستند اين انجمن با حضور مستندسازان جوان به طرح موارد کليدي توليد فيلم بپردازد که در ادامه، زمانپور کياسري ضمن قدرداني از معاونت فرهنگي شهرداري ساري، حوزه هنري و ساير عوامل برگزاري برنامه و قدرداني از حضور پرشور و مثال زدني علاقمندان به اين دعوت پاسخ مثبت داد.

شايان ذکر آنکه، نمايش و بررسي مستندهاي آييني عاشورايي ” 5 هفته 5 فيلم” توسط انجمن بهارنارنج معاونت فرهنگي شهرداري ساري، با حمايت اين معاونت و شوراي اسلامي شهر ساري و همکاري حوزه هنري مازندران پنجشنبه هاي هر هفته در حال برگزاري است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.