پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منطقه دوسرشمار محروم از برنامه های نوروزی صدا و سیما!

5

 

وبلاگ انجمن فرهنگی آفتاب تیله بن در آخرین مطلب خود نوشت:

 

« ضمن عرض تبریک عید نوروز به اهالی منطقه ی دوسرشمار ، متاسفانه از روز اول عید تا به حال ( ۸ فروردین ۱۳۹۳ ) شبکه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه دوسرشمار قطع شده است و در این ایام مردم منطقه از هر گونه خبر رسانی و اطلاعات کشوری و دیدن فیلم های نوروزی صدا و سیما محروم می باشند. قطع شبکه ها به اطلاع مسولین استانی رسیده است، ولی متاسفانه تا کنون فقط گفتند: فردا می آییم و نصب می کنیم. خدا می داند که این فردا دیروز کدام روز خواهد بود! که مردم در ایام نوروز منتظرش هستند. ظاهراً دستگاه موجود در ایستگاه تلویزیونی منطقه به علت نوسانات برقی دچار مشکل شده بود که قرار شد بعد از تعمیرات فردا ( ۹ فروردین ۱۳۹۳ ) از طرف صدا و سیما استان مازندران در منطقه نصب گردد. »

 

متاسفانه هر از چندگاهی به دلایل مختلف اهالی منطقه ی دوسرشمار از دیدن برنامه های تلویزیونی محروم می شوند.

 

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از وب سایت دوسرشمار این موضوع در فصل زمستان و اوایل بهار و زمانی که دویگارهای منطقه از فرصت بیشتری برای در خانه ماندن برخوردار هستند و همچنین برای اینکه تعداد خانوار اندکی در این فصول از سال در منطقه ساکن هستند، تلویزیون و برنامه های آن به وی‍ژه در ایام نوروز که صدا و سیما برنامه های متنوعی را برای این ایام در نظر می گیرد می تواند بهترین وسیله برای گذران اوقات فراغت  اهالی مخصوصاً بچه ها باشد. 

 

فرستندهای تلویزیونی منطقه ی دوسرشمار هم در چهار روستای بالاده ، قلعه ، تیله بن و پایین ده و هم در دو روستای میرافضل واوسر و واوسر نو به انواع مختلف از جمعه سرقت و یا خرابی دستگاه دچار مشکل می شود. این بار فرستنده ی واقع در روستای بالاده ، قلعه ، تیله بن و پایین ده به نظر بر اثر نوسانات برق دچار مشکل شده و درست در زمانی که تنوع و کیفیت برنامه های صدا و سیما به اوج خود می رسد، اهالی دویگار منطقه را از این برنامه ها محروم ساخته است. جا دارد مسئولان صدا و سیمای مرکز استان مازندران توجه بیشتری به مناطق مرزی و محروم خود داشته باشند و کیفیت دستگاه هایی که برای این منظور در ایستگاه های تلویزیونی منطقه نصب می کنند را ارتقاء دهند. حتی این پیشنهاد را می توان داد که مسئولان صدا و سیمای مرکز مازندران نسبت به نصب تجهیزات تلویزیون دیجیتال در این مناطق اقدام کنند تا مردم محروم و مظلوم این مناطق از برنامه های تلویزیون با کیفیت دیجیتال بهره مند گردند.

 

تکمیلی : خوشبختانه در پی تماسی که وب سایت دوسرشمار با یکی از دویگارهای منطقه برقرار کرده است مطلع شدیم که ماموران فنی صدا و سیمای مازندران با توجه به قولی که برای تعمیر بخش های معیوب فرستنده ی تلویزیونی منطقه ی دوسرشمار در تاریخ ۹ فروردین ۹۳ ، یعنی همین امروز داده بودند به قول خود عمل کرده و نسبت به تعمیر این فرستند اقدام کردند. با حضور ماموران فنی صدا و سیما خوشبختانه از ساعاتی پیش از نگارش این متن ( ساعت : ۱۶:۴۵ ) مردم منطقه دوباره می توانند از برنامه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برخوردار شود.

 

مدیریت وب سایت دوسرشمار از مسئولان صدا و سیمای مرکز مازندران و همچنین از ماموران زحمتکش این سازمان از این بابت که بنا بر قول قبلی، نسبت به رفع مشکل فرستنده ی تلویزیونی منطقه اقدام کرده اند تشکر ویژه کرده و به آنها خسته نباشید می گوید.

 

5 نظرات
  1. ساداتی تیله بنی می گوید

    سلام اولا متشکرم از انتشار این مطلب دوم اینکه …….. سوم چهار روستا ( بالاده ،تیله بن ،قلعه و پایین ده ) نه سه روستا چهارم دو غلط املایی نوسانات درست است نه نواسانات و بهره مند درست است نه بهرمند، پنجم اینکه اگر اصل خبر را بارگذاری می فرمودی ذکر کردیم قرار شد که شنبه 9/1/92 بیایند گیرنده را نصب نمایند که خوشبختانه انجام شده است.

    1. چهاردانگه نيوز می گوید

      با تشكر از شما دوست بزرگوار آقاي ساداتي، موارد گوشزد شده اصلاح شد.

  2. اصغری می گوید

    سلام «بهره‌مند» غلط است و درستش : بهرمند است. مثلا باخانه‌مان هم غلط است، زنده‌گی هم غلط است، رزمند‌ه‌گان هم غلط است و… های غیرملفوظ فقط زمانی به کمک ما می‌آیند که کسره در پایان واژه قرار بگیرد مثل بهره، زنده، خانه، رزمنده.

  3. ساداتی تیله بنی می گوید

    آقا یا خانم اصغری سلام . هر گاه ه غیر ملفوظ در آخر کلمه بیاید اگر آن کلمه با الف و نون جمع بسته شود « ه » تبدیل به « گ » میانجی می گردد. مثل بچه + ان می شود بچه گان / رزمندگان / زندگان / ولی در کلمه بهره مند که صفت مشتق هست از کلمه ی بهره + مند ( پسوند ساز ) درست شده است نباید « ه » حذف شود.

  4. کیاسری می گوید

    اینجا مگه کلاس آموزشی ادبیات فارسیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.