پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منافع عمومی را به روابط خصوصی گره نزنیم!

0

بیست و هفتم اردیبهشت روز روابط عمومی است. یک روز هم بنام این قشر از کارمندان زحمتکش که بیشترین فشار روی اون هاست. هم باید مدافع حقوق سازمان متبوعه باشند و هم رسانه ها و افکار عمومی را راضی نگه دارند، ماموریتی سخت و تقریبا غیر ممکن!

اطلاع رسانی درست و بهنگام یکی از کارکردهای روابط عمومی هاست که با کار رسانه ها گره خورده…”

این روزها احتمالا از این دست مطالب زیاد به چشمتان می خورد، خوب این روز رو به همکاران روابط عمومی و فعالین عرصه اطلاع رسانی تبریک می گوییم.

اما یک سوال، ما چقدر به روابط عمومی احتیاج داریم؟

عموما ما آدم ها با روابط زندگی می کنیم، مگر اینکه عقلمان پاره سنگ ور داشته باشد یا خدای ناکرده ناقص الخلقه باشیم.

در کنار روابط عمومی مان یک روابط خصوصی هم داریم که حسابا محدود شده به خانواده، دوستان و نزدیکان. رابطه ای که به خودمان مربوط است هرچند روی روابط عمومی مان بی تاثیر نیست. این نوع

روابط در حال حاضر موضوع صحبتم نیست.

روابط درست ما با جامعه، روحیه با نشاط تر را بدنبال دارد و موجب بهبود کسب و کار می شود.

در روابط با دیگران یه منافع خودمان بیشتر از طرف مقابل فکر می کنیم اینکار تا حدودی طبیعی است اما برای رسیدن به هدفمان به حقوق طرف مقابلمان احترام می گذاریم؟

با این توصیف حال روابط عمومی تان چطور است؟

ما در فضای رسانه بخشی از فعالیت مان به سازمان ها و دستگاه های اداری مرتبط می شود و بخش زیادی هم با مردم سر و کار داریم، خیلی باید انصاف داشته باشیم و جانب احتیاط را نگه داریم مبادا روابط مان با نهادهای دولتی را به منافع شخصی مان گره بزنیم. به بیان دقیق تر به دنبال روابط خصوصی نباشیم.

طرف مقابلمان (روابط عمومی دستگاه) هم باید مدافع حقوق سازمان متبوعه باشد خدای ناکرده اگر غیر از این باشد می شود فساد!

هرجا که منافع شخصی را به منافع عموم ترجیح دادیم یکسری روابطی خارج از عرف شکل می گیرد که اتفاقا به این هم می گویند روابط خصوصی!

چیزی که این روزها کم نمی بینیم. فساد در لایه های مختلف جامعه نفوذ کرده، یک روز در مشهد یک روز در شیراز یک روزهم شاید در ساری شاهد محاکمه فاسدین باشیم.

مخلص کلام اینکه روابط عمومی با این توصیف یک واژه عام به حساب می آید و صرفا نماینده یک نهاد دولتی یا خصوصی نیست، بلکه همه ما یک روابط عمومی داریم و باید از آن مراقبت کنیم تا از مسیرش منحرف نشود.

 

سید روح الله شجاعی کیاسری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.