پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مناطق ییلاقی مازندران از تب و تاب سیلاب تابستانی خارج شد/ احتمال وقوع سیلاب تا روز دوشنبه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی‌اصغر احمدی امروز درباره آخرین وضعیت خسارت ناشی از سیلاب در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: سیلاب روز پنج‌شنبه به شهرهای بلده نور، سوادکوه و روستاهای منطقه چهاردانگه ساری خسارت زد که البته خسارت سیلاب در بلده بسیار ناچیز بود.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیلاب به واحدهای مسکونی و زمین‌های کشاورزی سوادکوه و ساری بوده است، افزود: مناطق خطیرکوه سوادکوه و همچنین روستاهای چهاردانگه ازجمله برد و چالو درگیر سیلاب تابستانی بوده است.

*خسارت سیل به 15 واحد مسکونی و سردهنه‌های کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اضافه کرد: 15 واحد مسکونی روستای چلاو چهاردانگه ساری دچار خسارت شد و سیلاب به تعدادی از سردهنه‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

این مسؤول بیان کرد: خسارت‌ها توسط بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی درحال برآورد است که میزان خسارت فردا مشخص می‌شود.

احمدی تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع سیلاب نسبت به رفع مشکلات اقدام شد و مناطق ییلاقی مازندران از تب و تاب اتفاقات خارج شد.

*احتمال وقوع سیلاب تا روز دوشنبه در مناطق ییلاقی مازندران

وی ادامه داد: تیمی متشکل از دستگاه‌های مرتبط در منطقه حاضر شدند تا از بروز اتفاقاتی از این دست جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز تا دوشنبه احتمال وقوع سیلاب در مناطق بالادست باتوجه به بارش‌ها وجود دارد.

*حضور مسافران مربوط به روز خاصی در هفته نیست

احمدی یادآور شد: با توجه به اینکه حضور مسافران مربوط به روز خاصی در هفته نیست و تقریبا در تمام طول هفته شاهد حضور مسافران در استان هستیم، لازم است مسافران از برپایی چادر و اتراق در مسیر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: باتوجه به فصل کشاورزی است لازم است کشاورزان از سردهنه‌ها فاصله بگیرند و ادوات خود را در مسیر سردهنه‌ها رها نکنند.

* آماده‌باش نیروهای امدادی در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اضافه کرد: دامداران نیز دام‌های خود را به مکان‌های امن هدایت کرده و به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند.

احمدی در پایان با اشاره به اعلام آماده‌باش نیروهای امدادی در مازندران، گفت: بارندگی نعمت است که لازم است برای جلوگیری از بروز مشکل مدیریت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.