پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معضل زباله ساری باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود

0

سید مسعود مدینه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درآمد پایدار، ترافیک ، افزایش فضای سبز، شهرسازی، تراکم و سطح اشغال، جمع آوری آب‌های سطحی و بهبود عبور و مرور از دغدغه‌های شهروندان و مجموعه ارکان مدیریت شهری است.

وی، برنامه محوری را از اولویت‌های شورای پنجم عنوان کرد وافزود: در حوزه بهبود و رفت و آمد درون شهری و ارتقا سطح ترافیکی در سطح شهر، برنامه‌هایی در شورای پنجم در دست اقدام و تدوین بوده که امیدواری زیادی برای بهبودی اوضاع به وجود آمده است.

مدینه از بازگشایی‌های بسیار خوب در سطح شهر ساری ابراز خرسندی کرد و گفت: بازگشایی کمربندی شمالی بعد از قریب 40 سال با همت شهرداری ساری و اداره کل راه و شهرسازی از جمله اقدامات موثر در این حوزه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از جراحی‌ها و بازگشایی‌های رخ داده در قلب شهر خبر داد و افزود: بازگشایی 35 متری میان گذر شمالی، بازگشایی ارتباطی طالقانی، فرهنگ و کنار گذر داراب از جمله اقدامات عملیاتی شورای چهارم بوده که مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدینه، تراکم مجاز و پایه در سطح شهر ساری را از 80 درصد تا 300 درصد عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مدیریت شهری و شهرداری ساری در تثبیت طرح جامع شهری، چشم انداز نوید بخش رعایت بسیاری از مسائل شهری در حوزه تراکمات و سطح اشتغال به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: مدیریت پسماند یکی از مسائل مهم و حل ناشدنی شهرهای مازندران بوده که با برنامه مدون در مسیر رفع مشکل آن در شهر ساری قدم بر می داریم.

مدینه در خصوص نگرانی‌های شهروندان در خصوص دفع ذباله در پشت کوه بخش چهاردانگه، گفت: نگرانی‌های مردم منطقه پشتکوه در خصوص دفع غیر بهداشتی زباله‌ها بوده شهرداری ساری جهت تصفیه شیرابه مربوطه به زباله‌ها بالغ بر 3 میلیارد تومان هزینه کرده که به صورت 24 ساعته 15 هزار لیتر را تبدیل به آب زراعی می‌کند.

وی تصریح کرد : از 1200 شهر ایران، ساری یکی از پرهزینه ترین حمل و نقل زباله ای را برعهده دارد و سالانه بدلیل مسافت120  کیلومتری حمل زباله بالغ بر 20 میلیارد برای مردم شهر ساری هزینه به بار آورده است که امیدواریم باراه اندازی کارخانه زباله سوز این مشکل رفع شود.

پایگاه خبری چهاردانگه: بیش از ده سال از انتقال زباله ساری به بخش چهاردانگه می گذرد. مسئولان متعددی از سمت های مختلف آمدند و رفتند و همه می گویند این معظل باید حل شود. حال مردم مظلوم و محروم چهاردانگه ماندند چه کسی باید این مشکل را حل کند.

باید امداد غیبی صورت گیرد و یا از خارج از کشور کسی باید بیایید و این مشکل را حل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.