پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی دریاچه چورت(میانشه) چهاردانگه+ تصاویر

0

 پایگاه خبری چهاردانگه: با توجه به شرایط خاص کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا، در تعطیلات عید نور روز امسال، هر روز یکی از جاذبه های دیدنی چهاردانگه را معرفی می کنیم تا از این طریق تعطیلات نوروزی را در کنار شمامردم ایران باشیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از جلوه‌های مثال زدنی کشورمان، طبیعت زیبای آن است که در هر تکه از این سرزمین به رنگی خاص درآمده و چشم اندازهای شگفت انگیزی را خلق کرده است.

بخش چهاردانگه با وسعت 1500 کیلومتر مربع یکی از بخش های مهم شهرستان ساری است که یک ایران کوچک می باشد، چون در چهاردانگه هر سه نوع آب هوایی که در ایران داریم در این بخش تاریخی وجود دارد. چهاردانگه سرشار از اماکن بکر طبیعی و تاریخی است.

دریاچه چورت( میانشه) در شمال شرقی استان مازندران و در دهستان گرماب بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. اگر از تاریخ این دریاچه بخواهید بدانید، باید بگوییم که دریاچه چورت در سال 1320 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده است.

وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه ( به علت بوجود آمدن این دریاچه در اثر رانش زمین در نصف شب به این نام، نامیده می شود)هم می‌گویند، اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می‌شود.

زمانی که آب دریاچه پایین می آید، باقیمانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند پدیدار می‌شوند و منظره زیبایی را ایجاد می‌کند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی استان مازندران است که برای رسیدن به آن می توانید مسیر جنگلی را در پیش بگیرید و لذت پیاده روی در میان درختان انبوه را هم تجربه کنید.

برای رسیدن به دریاچه چورت، باید مسیر ساری – کیاسر را در پیش بگیرید. بعد از طی مسافتی در حدود 45 کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی می شوید. 15کیلومتر جلوتر، در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از  رسیدن به روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریاچه وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول 10 کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می‌شود. برای دسترسی می‌توانید از راهنمایان محلی هم کمک بگیرید.

گالری تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.