پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون وزیر راه و شهرسازی: پیش‌بینی 35 میلیارد تومان اعتبار برای جاده ساری-تاکام

1

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مهدی عبوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز مازندران با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شهرداری ساری در هفت سال گذشته اظهار کرد: مردم ساری به یاد دارند با بارندگی‌های ساده، ساری غرق آب بود، اما بارندگی‌های بی سابقه همه کشور را فرا گرفت  اما با 146 میلیمتر بارش 851 متر مکعب بر ثانیه ای آب وارد رودخانه تجن شد اما یک نقطه از شهر دچار آبگرفتگی نشد و این نتیجه کارهای زیربنایی طی هفت سال تلاش در شهرداری و شورای ساری است.

وی افزود: پنج ماه قبل از سیل اخیر رودخانه تجن به ارتفاع سه متر و عرض 150 و به طول پارک  به مقدار 40 هزار سرویس کامیون لایه‌برداری شد، سه ماه شبانه‌روزی لایروبی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: 850 متر مکعب آب وارد رودخانه تجن شد و برای اولین بار در طول 200 سال گذشته آب مماس پل تجن شد، به خاطر درایت و لایروبی به موقع قطره‌ای از آب وارد شهر ساری نشد اگر این کار انجام نمی‌شد ممکن بود ساری مانند آق‌قلا شود.

شهردار سابق ساری بیان کرد: بودجه شهرداری ساری از 79 میلیارد تومان در سال 91 به 790 میلیارد در سال 98 رسیده و در این هفت سال صد درصد بودجه ما محقق شد، خیلی‌ها گفتند افزایش بودجه بر اهالی شهر فشار وارد می‌کند اما امروز می‌گویم که در سال گذشته از  620 میلیارد بودجه شهر ساری 450 میلیارد آن را از اعتبارات ملی پایتخت جذب کردم و 170 میلیارد آن را اهالی شهر مشارکت کردند امیدواریم در سال 98 نیز این بودجه تحقق یابد.

عبوری به صحن اقدامات شهرداری ساری در امامزاده یحیی، چهارراه ابن شهر آشوب و امامزاده عباس ساری اشاره کرد، افزود: در آتش‌سوزی مسجد جامع همه یک صدا بر این باور بودند که مجری این طرح شهرداری ساری باشد و هزینه را دستگاه‌های دیگر بپردازند اما باز هم به غیر از شهرداری هیچ کدام به میدان نیامدند.

وی به اقدامات فرودگاه دشت‌ناز ساری اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه زهکشی فاضلاب، توسعه ترمینال باند و سیستم روشنایی فرودگاه انجام می‌شود، نصب سامانه ILS و دستگاه کمک ناوبری که با نصب آن 50 درصد از کنسلی‌های پرواز کاهش پیدا می‌کند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سفرهایی دریایی مازندران جاذبه‌های خوبی دارد ساحل زیبای فرح آباد می‌تواند اسکله مجزا داشته باشد و ایجاد اشتغال و رونق گردشگری نیز دارد.

وی با بیان اینکه در بحث ریلی یک‌میلیارد و 180 میلیون تومان پروژه راه‌آهن شمال منعقد شده، یادآور شد: قرار است تا چهار سال دیگر پروژه خط آهن گرمسار ـ ساری  ـ گرگان آ اینچه‌برون  و اتصال راه‌آهن به داخل کشتی و تخلیه بار از طریق ریل انجام شود.

عبوری ادامه داد: رینگ بزرگ جنوبی به طول 44 وزارت راه و شهرسازی برای مناطق مرکزی مازندران دیده شده و 44 کیلومتر 100 کیلومتر می‌شود و 2 هزار میلیارد تومان سرمایه برای پروژه در نظر گرفته شده است.

وی به تکمیل کمربندی شمالی و احداث پل سربازخانه گمنام امام زمان در سه راه جویبار نیز اشاره کرد و افزود: تلاش برای اتمام چهار بانده‌کردن ساری تاکام ادامه دارد، امسال 35 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده تلاش داریم رشد چشمگیری در آن شاهد باشیم.

1 نظر
  1. جواد می گوید

    سلام افرین بر غیرت تو باریکلا مرد عمل مرد عمل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.