پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون وزیر دفاع در ساری: ‌ایران اسلامی در عرصه دفاعی به استقلال دست یافته است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا مظفری‌نیا در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری به مناسبت روز صنعت دفاعی با اشاره به اینکه توفیق حضور در جمع مردم سرافراز مازندران و اجتماع پرفیض عبادی و سیاسی نصیب حقیر شده است، اظهار داشت: گوشه‌ای از دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی را پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی و بازگشت آزادگان سرافراز را به میهن به اطلاع ملت برسانیم.

وی افزود: بدون شک یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، دستیابی به استقلال کشور در عرصه صنعت دفاعی است. امروز با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی از دید ناظران بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر پیشرفت‌های ارزشمند خود قدرتمندترین کشور در عرصه بین‌المللی و قدرت دفاعی در آسیای جنوب شرقی شده است.

سردار مظفری‌‌نیا با اشاره به اینکه واقعیات کشور را در حوزه صنعت دفاعی باید بررسی کنیم و مقایسه‌ای با پیشرفت‌ها در بعد از انقلاب داشته باشیم، تصریح کرد: بدون توجه به شرایط ایران اسلامی در دوران‌های جنگ به عظمت دفاعی ایران پی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی ایران در دوران ستمشاهی مبتنی بر اهداف راهبردی غربی‌ها بود‌ و ماهیت اصلی صنعت دفاعی یک ماهیت وابسته و مونتاژی بوده است، یادآور شد: رژیم طاغوت یک ارتش صد‌درصد وابسته به آمریکایی‌ها را داشت و از تاسیسات و ادوات نظامی برای فشار به مردم استفاده می‌کرد و اساسا رژیم جنگ طاغوت در اختیار مستشاران نظامی بوده است.

مظفری‌نیا با اعلام اینکه صنایع دفاعی در قبل از انقلاب به صورت قطعات خارجی در کارخانجات محدود ایران مونتاژ می‌شد، افزود: مهندسان ایرانی در آن زمان صرفا مونتاژکننده از مستشاران نظامی خارج بودند.

وی گفت: صنعت دفاعی ایران در دوران جنگ و دهه 60 با اتکا به جوانان مبتکر، خلاق، انقلابی و متعهد با استفاده از سخت افزارهایی که قبل از انقلاب در صنایع نظامی مستقر بوده است توانست به خودکفایی امروزی برسد و نطفه اولیه همه پیشرفت‌ها در صنایع دفاعی در واقع در دوران جنگ تحمیلی صورت گرفته و یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب به وقوع پیوست.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.