پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون عمرانی استانداری مازندران خبر داد خسارت 1339 میلیارد تومانی سیل به مازندران

0

معاون امور عمرانی استانداری مازندران از خسارت هزار و 339 میلیارد تومانی سیل به این استان خبرداد.

مهدی رازجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مازندران با بیان اینکه ورود سامانه بارشی جدید در مازندران پس از سیل روزهای گذشته این استان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اما تمامی دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند، گفت: تمامی ادوات مورد نیاز در مکان‌های سیل‌خیز مستقر هستند و تا ساعت یک بامداد، جلساتی با فرمانداران، بخشداران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مربوطه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز در بازسازی‌ها حضور یافته است، خاطرنشان کرد: در این راستا، پل علوی کلای ساری بازسازی شده و تردد به صورت موقت جریان دارد و بازسازی پل سنگتاب قائمشهر نیز در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی به صورت جدی در بحث آب، برق و گاز وجود ندارد، تصریح‌کرد: برای تأمین آب شرب مردم بابل از پشت سد لفور اقدامات لازم انجام و تا پایان وقت امروز دوشنبه ۵ فروردین ماه، آب شرب این شهرستان وصل خواهد شد.

رازجویان همچنین با اشاره به اینکه برای گازرسانی به مردم قائم‌شهر نیز، لوله فرعی ایجاد شده از روستای لفور این شهرستان نتیجه بخش نبود و لوله فرعی دیگری به کار گرفته شد، ادامه داد: در حال حاضر گاز در این شهرستان وصل است اما با افت فشار مواجه هستیم و با تعادل در مصرف، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی گفت: بر اساس آخرین برآورد، میزان کل خسارات سیل در استان مازندران هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۷۵ میلیون تومان مربوط به تأسیسات زیربنایی، ۵۵۸ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، دام و طیور، ۲۷۶ میلیارد تومان نیز در بخش مسکونی و معیشتی و ۳۰ میلیارد تومان نیز در حوزه اصناف روستایی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.