پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشروح خطبه نماز جمعه مرکز بخش چهاردانگه در ۵ آذر ۹۵ + تصاویر

امروز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ نماز جمعه بخش چهاردانگه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر تیموری یانسری در یک روز برفی در شهر کیاسر اقامه شد.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، امروز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ نماز جمعه بخش چهاردانگه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر تیموری یانسری در یک روز برفی در شهر کیاسر اقامه شد.

 

حجت الاسلام دکتر تیموری در ابتدای خطبه دوم با بهره گیری از حدیثی از رسول مکرم اسلام گفت: اگر انسان بخواهد عزیز ترین افراد نزد مردم باشد باید تقوی الهی پیشه کند و اگر هم بخواهد قوی ترین افراد در بین مردم باشد باید به خداوند توکل کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: غنی ترین افراد در بین مردم کسانی هستند که آنچه در نزد خدا دارند اطمینان بخش تر از آنچه را که در نزد خود دارد بداند.

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به پنجم آذر روز بسیج مستضعفین این روز و هفته را به بسیجیان ، پاسداران و مردم ولایتمدار منطقه تبریک گفت و در ادامه افزود: این سازمان در سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و امام بزرگوار با تعالیم الهام بخش الهی این شجره طیبه را پایه گذاری کردند و سرنوشت انقلاب اسلامی را بدست جوانان سپردند.

 

خطیب جمعه کیاسر با اشاره به آیه؛ أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء》بیان کرد: بسیج شجره پاک و مطهر است که ریشه آن توحید ، تنه و بدنه آن نبوت و ولایت است، ثمره و شکوفه های آن بسیجیان مخلص و مردم ولایتمدار کشورمان هستند.

حجت الاسلام دکتر تیموری بسیج را از لسان امام راحل توصیف کرد و بیان داشت: بسیج شجره طیبه و درخت تناوری است که شکوفه های آن بوی وصل و طراوت ، یقین و حدیث عشق می دهند.

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به هفتم آذر روز وقف گفت: وفق یکی از مصداق های بارز صدقه جاریه است که همچون چشمه ذلال و جوشان برای انسان در عالم برزخ و قیامت جاری می باشد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کردند: الحمدلله منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر به وقف و موقوفات اهمیت ویژه ای می دهند و در ادامه دادن راه نیاکان خوش درخشیدند و انتظار می رود این راه ادامه یابد و همچنین که به موقوفات گذشته عمل می کنند با وقف جدید هم باقیات و صالحات برای خود به یادگار بگذارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در پایان خطبه دوشنبه ۲۸ صفر رحلت جانگداز رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را به محضر حضرت ولی عصر امام زمان و رهبر معظم انقلاب و مردم شریف چهاردانگه تسلیت گفت.

 

namaz-1 namaz-3 namaz-5 namaz-4 namaz-2

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.