پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشروح خطبه نماز جمعه مرکز بخش چهاردانگه در ۲۵ تیر ۹۵+تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در خطبه اول ضمن سفارش به تقوا الهی با اشاره به حدیثی ار امام علی (ع) ان الحیاء و العفه من خلائق الایمان و انهما لسجیه الاحرار وشیمه الابرار؛ گفت: حیا و عفت، از آداب و صفات ایمان است، و به راستی هر دو خصلت آزادگان و رسم نیکان است.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، نماز جمعه بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حجت الاسلام تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۵ برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در خطبه اول ضمن سفارش به تقوا الهی با اشاره به حدیثی ار امام علی (ع) ان الحیاء و العفه من خلائق الایمان و انهما لسجیه الاحرار وشیمه الابرار؛ گفت: حیا و عفت، از آداب و صفات ایمان است، و به راستی هر دو خصلت آزادگان و رسم نیکان است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر جا ایمان باشد حیا هم هست و این دو هیچگاه از هم جدا نمی شوند و در کنار هم هستند و اگر حیا کنار گذاشته شود ایمان نیز از بین می رود و اگر ایمان از بین رود، حیا کنار گذاشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه چهاردانگه با اشاره به زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: حضرت بعد مامورتی چند روزه به منزل می روند از حضرت زهرا درخواست غذا می کنند، حضرت زهرا در جواب می فرماید: دو روزه در منزل غذایی نداریم حضرت فرمودند به من خبر می دادید حضرت زهرا فرمودند: از خدا خجالت می کشیدم و حیا می کردم که چیزی از شما درخواست کنم که در توان شما نیست.

 

خطیب جمعه کیاسر گفت: هر چه  ایمان انسان محکم تر باشد حیا بیشتر می شود و کسانی که در نزد خداوند جایگاه بلندی دارند از ایمان و اراده قوی برخوردارند.

 

حجت الاسلام تیموری یانسری در ادامه با اشاره به بحث هفته های گذشته و زندگی حضرت موسی علیه السلام بر اساس قران و روایات و داستان خروج حضرت موسی از مصر و برخورد با دختران حضرت شعیب و کمک به آنها و دعوت حضرت شعیب و همچنین  رعایت حیا و حرمت  حضرت موسی و دختران حضرت شعیب افزود: این بخش از زندگی حضرت موسی  نشان می دهد که زنان با رعایت اصول و عفت و حیا باید در جامعه حضور داشته باشند نه اینکه با پوشش نامناسب و رعایت نکردن حجاب اصول و موازین اخلاقی، حیا را کنار بگذارند.

 

حضرت حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی تیموری یانسری ابتدای خطبه دوم با اشاره آیه یک الی چهار سوره لقمان گفت: خداوند همراه و  هدایت گر کسانی که تقوی پیشه می کنند و اهل احسان و نیکو کاری هستند.

 

ایشان با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی این روز را به تمامی زحمتکشان در سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی تبریک گفت  و در ادامه افزود: رسیدگی به آسیب پذیرها و نگهداری و خدمت به معلولان و آماده سازی آنان برای زندگی عادی و حضورشان در جامعه در اسلام و کشورمان یک امر بسیار با ارزش و کار بسیار شایسه ای می باشد.

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به سال روز تاسیس شورای نگهبان گفت: امام بزرگوار فرمودند شورای نگهبان حافظ اسلام و قانون است و همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند که شورای نگهبان عماد ملت و مایه آرامش مومنین است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شورای نگهبان موثرترین دستگاه برای حفظ سلامت نظام و سد کننده راه نا اهلان و نفوذ بیگانگان و بیگانه پرستان به درون نظام جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به دشمنی بیگانه پرستان داخلی و دشمنان خارجی با شورای نگهبان گفت: بعضی ها با نام های اصلاح گری در تلاشند که این نهاد مقدس در نظام جمهوری اسلامی نباشد و می خواهند راه را برای نفوذ بیگانگان و دشمنان در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور باز کننند.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در رابطه با حمله تروریستی در فرانسه و کشته شدن بیش از ۸۰ نفر در این حمله گفت: ما اینچنین اعمال ناجوانمردانه در هر جای دنیا را محکوم می کنیم اما غرب و فرانسه باید بداند با تفکیک قرار دادن تروریست بد و خوب و پناه دادن منافقین در کشورش و همچنین تربیت و حمایت مالی از ترورسیت ها بخصوص داعش چنین عواقبی دارد.

 

امام جمعه چهاردانگه در خصوص سالگرد توافق هسته ای گفت: هم اکنون که یک سال از این توافق می گذرد چه اتفاقی در کشور افتاد، بعضی ها با مطرح کردن سخنانی از جمله برداشته شدن همه تحریم ها، فرو پاشی تحریم ، پیروزی بدون جنگ ، بالاتر از فتح خرمشهر، چه اتفاقی در کشور افتاد چه دستاوردی برای کشور داشت جز این که رئیس بانک مرکزی گفت تقریبا هیچ و اینکه آمریکایی ها طوری عمل کردند که تحریم ها برداشته نشود و یا در سالگرد توافق هسته ای طرح های ضد ایرانی و تحریم های جدیدی اعمال کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با دستاورد برجام  گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب برداشته نشدن تحریم ها یعنی خسارت محض و ایشان در جمع مسئولین نظام تذکر دادند که مدام تکرار نکنیم که تحریم ها برداشته شده اما می بینیم بعضی از مسئولین تکرار می کنند که تحریم ها برداشته شد.

ایشان در  پایان گفت: تنها دستاورد توافق هسته ای این بود که ملت عزیز ایران فهمید که آمریکا قابل اعتماد نیست، بد عهد است و مسلولین هم بدانند مذاکره با امریکا خسارت برای کشور به دنبال دارد و چاره کار مقاومت و ایستادگی در برار دشمنان است، در پایان همراه شد با ندای مرگ بر آمریکا نمازگزاران.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.