پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشارکت آستان قدس در محرومیت زدائی از دهستان پشتکوه

0

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پشتکوه از دهستان های بخش چهاردانگه شهرستان ساری است که 16 روستا را با جمعیتی حدود چهار هزار نفر زیر پوشش دارد.

ایول ، تلمادره ، عالی‌کلا ، کردمیر ، کلکنار ، ولویه علیا ، ولویه سفلی ، شعبان‌خیل ، ارا ، برد ، پشرت ، کوات ، قلعه‌سر ، اروست ، مالخواست و چند روستای دیگر دهستان پشتکوه را تشکیل می دهند.

این روستاها در مسیر جاده ساری – سمنان واقع هستند و به خاطر کوهستانی بودن منطقه از توسعه عقب مانده اند.
محمد اسماعیل امامزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود که مازندران یکی از 18 استانی است که آستان قدس رضوی امسال در محرومیت زدایی مشارکت می کند.

وی با اعلام این که دهستان های محروم را وزارت کشور معرفی می کند ، گفت که آستان قدس تقبل کرده است 25 درصد هزینه محرومت زدائی را در دهستان پشتکوه تامین کند.

امامزاده هزینه اجرای طرح های محرومیت زدایی در این دهستان را یکصد میلیارد ریال برآورد کرد و افزود : آستان قدس به شریط تامین بقیه اعتبارات مورد نیاز ، سهم 25 درصدی خود را تامین خواهد کرد.

وی افزود : طرح محرومیت زدائی هم اکنون در پشتکوه آغاز شده و بسیج سازندگی مازندران 75 درصد هزینه اجرای طرح های محرومیت زدایی را تقبل کرده است .

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی پیش بینی کرد که این طرح ظرف مدت سه سال پایان یابد.

 

یکهزار و 800 مازندرانی ، داوطلب خادمیاری امام رضا (ع)

امامزاده همچنین گفت که برای آسان سازی جمع آوری نذورات در مازندران ، آستان قدس رضوی 180 میلیون تومان اوراق نذورات در اختیار نمایندگی خود در این استان قرار داده است.

وی از افراد علاقه مند به پرداخت نذورات که قادر به حضور در حرم امام رضا(ع) نیستند خواست تا با خرید این اوراق ، نذر خود را ادا کنند.

او همچنین از اعزام یکهزار و 600 نفر از محرومان مازندران برای زیارت امام هشتم (ع ) خبر داد و گفت که پرداخت کمک مالی به 216 دانشجو و طلبه هر یک به رقم یک میلیون ریال ، دادن سبد کالایی به 108 بیمار هریک به ارزش یک میلیون ریال و تامین وسایل و تجهیزات آموزشی 160 دانش آموز محروم هر یک به ارزش یک میلیون ریال را از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی در مازندران بوده است .

امامزاده از ثبت نام یک هزار و 800 مازندرانی در سامانه طرح خادمیار رضوی خبر داد و گفت که این تعداد افراد واجد شرایط با مراجعه به سامانه www.aqr.ir نام نویسی کردند تا افتخار خدمت در حرم رضوی را کسب کنند.

در طرح خادمیار رضوی افرادی دارای حداقل سن 20 سال ، برخوردار از توانمندی لازم برای خدمت و ترجیحا داشتن مدرک لیسانس به بالاتر از شرایط عمومی عضویت افراد در این طرح است .

وی اضافه کرد : 200 نفر از ثبت نام کنندگان طرح خادمیار رضوی در مازندران را افراد با مدرک دکتری شامل می شوند و مابقی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند .

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از توزیع بسته تحصیلی میان دانش آموزان محروم استان خبرداد و گفت :در روزهای آینده 500 بسته تحصیلی به این دانش آموزان اهدا می شود .

وی ارزش هر یک از بسته های تحصیلی دانش آموزان محروم را یک میلیون ریال اعلام کرد .

نمایندگی آستان قدس رضوی اواخر سال گذشته در مازندران فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در 16 شهرستان این استان نمایندگی دارد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.