پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرگ ۱۲ گاو بر اثر تب برفکی این بار در چهاردانگه+تصویر

هراس از بیماری تب برفکی موجب آزردگی مردم شده است و حتی یکی دیگر از دامداران این منطقه از ترس سرایت بیماری به دامداری خود تعداد ۲۰ راس بز را ذبح اجباری کرده است!

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از تابناک مازندران، در حالی که در روزهای گذشته و پس از مرگ میر خسارت‎بار هزار دام سبک و سنگین در بهشهر، دکتر رضوی مدیرکل دامپزشکی مازندران از مهار بیماری خبر داده بود اما ساعتی پیش خبر رسید که ۱۲ راس گاو یک دامدار اینبار در منطقه چهاردانگه ساری تلف شد.

 

شنیده شده هراس از بیماری تب برفکی موجب آزردگی مردم روستای پروریج‎‎آباد ساری شده است و حتی یکی دیگر از دامداران این منطقه از ترس سرایت بیماری به دامداری خود تعداد ۲۰ راس بز را ذبح اجباری کرده است!

 

tab-barfaki

 

اهالی از بروز این بیماری نگران و گلایه‌مند هستند و این در حالیست که کارشناسان اعلام کرده اند پس از توقف تولید واکسن توسط موسسه رازی، واکسنهای خارجی موجود تناسبی با نوع بیماری شایع شده ندارد.

بیماری تب برفکی شایع شده در برخی نقاط مازندران اگرچه از نظر شدت و مرگبار بودن برای دامهای سبک و سنگین با بیماری تب برفکی سالهای گذشته بسیار متفاوت است اما بنا به نظر کارشناسان هیچ خطری برای انسان ندارد  وتنها موجب خسران به دامداران می‎شود.

 

مسئولان بهداشتی حوزه دام، بارها از دامداران خواسته‌اند برای دریافت واکسنهای موجود به کلینیک‎های دامپزشکی هر شهرستان مراجع کنند.

 

برخی گزارشها از این منطقه از افزایش تعداد گاوهای تلف شده به ۱۶ راس تا این لحظه حکایت دارد.

 

تابناک مازندران برای انتشار موضع مسئولان دامپزشکی مازندران در مورد آخرین وضعیت این مشکل در صنعت دامپروری استان آمادگی دارد.

 

1 نظر
  1. mohammad می گوید

    سلام چرا مسولین پیگیری نمی کنند با این وضیعت مردم تمام منبع درامدشون دارن از دست میدن …ی فکری بکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.