پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز نگهداری کودکان اتیسم در کشور راه‌اندازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، زهرا یوسفی امروز در جمع مددجویان زیرپوشش بنیاد دست‌های مهربان مازندران، اظهار داشت: دومین مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مرکز آیندگان دو در ساری راه اندازی شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری کودکان اتیسم با مدد خیران بنیاد دست‌های مهربان، افزود: در صورت آموزش، این کودکان به زندگی بر می‌گردند که بزودی در سطح کشور راه اندازی می‌شود.

یوسفی با اشاره به راه اندازی مدرسه در مناطق محروم، گفت: در 13 شعبه راه اندازی شده بنیاد دست‌های مهربان امیدواریم بتوانیم با آگاهی‌رسانی هر چه بهتر در خصوص توانمندسازی بانوان و کمک به بیماران نادر کوشا باشیم.

وی افزود: بیش از  1.5 سال از راه اندازی بنیاد دست‌های مهربان در ساری گذشته است و مرکز نگهداری آیندگان و توانمندسازی بانوان با حمایت موسس بنیاد دست‌های مهربان راه اندازی شد.

یوسفی گفت: ما قصد نداریم افراد را نیازمندتر پرورش دهیم بلکه هدف آموختن ماهیگیری به آنان و توانمند کردن زنان سرپرست خانوار است.

وی با بیان اینکه قصد داریم تغییر فرهنگ را ایجاد کنیم و واژه زنان سرپرست را به زنان خودسرپرست تبدیل کنیم، گفت: امیدواریم این افراد به دست‌های مهربان و هیچ فرد دیگری احتیاج نداشته باشند.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تصریح کرد: سلامت روانی مادر ضامن سلامتی خانواده بوده و امیدواریم جشن خودسرپرستی بانوان زیرپوشش را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

یوسفی با تاکید بر اینکه وجود فرزندانی که در مراکز بنیاد با وجود هوش سرشار دارای خلاهای بزرگی هستند ما را بر آن می‌دارد تا گام‌های اثربخشی برداریم، تصریح کرد: نبوغ با بازی و آموزش مهارت‌های پیش از پنج سالگی به کودکان آموخته. و بارور می‌شود و معتقدیم با ایجاد فضای بهتر زمینه شکوفایی کودکان را می‌توانیم فراهم کنیم و این سرمایه‌گذاری برای داشتن فردای بهتر است.

وی ادامه داد: تاسیس و راه اندازی دو مرکز توانمندسازی و مرکز آموزش و نگهداری آیندگان دو در ساری را با حضور مسئولان جشن می‌گیریم.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.