پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری ‌مازندران را ‌9.6 درصد اعلام کرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی امروز در همایش قضات دادگستری کل مازندران اظهار داشت: امروز در سایه جانفشانی شهدا و همت مردم، در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج عزت و اقتدار قرار داریم.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران که بر اساس احکام اسلام و قرآن پایه‌گذاری شده است، جایگاه و منصب قضا، منصب بسیار مهمی است. در نظام جمهوری اسلامی، احکام الهی دنبال می‌شود و بسیار متفاوت است با دستگاه قضایی که در خدمت اصحاب قدرت است و تفاوت؛ شان و منزلت متفاوتی را بوجود می آورد.

استاندار مازندران گفت: امروز در سایه جانفشانی شهدا و همت مردم، در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج عزت و اقتدار قرار داریم و استکبار جهانی، اوج مقابله و تنش را با تمام قوای خود در برابر نظام اسلامی دنبال می‌کند.

اسلامی افزود: امروز در مقطع حساسی قرار داریم و دشمن با القائات خود سعی می‌کند مردم ما را مایوس کند تا به هدفش برای تخریب نظام احساس نزدیکی کند.

وی بیان کرد: استکبار برای ایجاد ابهام و تشکیک در ذهن مردم و جهانیان در مورد مشروعیت جمهوری اسلامی و اقدام برای القای عدم مقبولیت نظام هدف‌گذاری کرده که تلاش گسترده استکبار در این سال‌ها برای زیرسئوال بردن مشروعیت نظام به نتیجه نرسیده است.

استاندار گفت: دشمن به دنبال این ناکامی‌ها با ابزار تحریم سعی کرد مقبولیت نظام را زیر سئوال ببرد و در این راه دروغ‌های بزرگی را برای تخریب ذهن مردم طراحی و تبلیغ کرده است.

وی بیان کرد: دشمن که از همه توطئه‌های خود در این سال ها مایوس شد و به نتایج مورد نظر دست نیافت، با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی و تهییج مردم برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی است.

اسلامی افزود: متاسفانه تلاش‌های بسیاری صورت می گیرد تا با ایجاد تقاضای بیش از عرضه، سیاست دولت را در تامین مایحتاج مردم و واحدهای تولیدی با دلار 4200 تومانی با شکست مواجه کنند.امروز تبلیغ ارز 9000 تومانی در فضای مجازی، احتکار و جمع آوری کالا از بازار و ایجاد گرانی کاذب برای مردم و القای ناتوانی دولت برای کنترل اوضاع، تعقیب جو روانی است که دشمن پیگیری می‌کند و جرم بزرگی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن هر چیزی را که از جلوه توانستن، اقتدار، سرآمدی و موفقیت است را هرگز برنمی تابد و به دنبال القای این است که جمهوری اسلامی نتوانسته و توفیق نداشته است.

استاندار مازندران تاکید کرد: استحکام داخلی، حمایت از تولید داخل و بی توجهی به القائات دشمنان به صورت یکپارچه و هماهنگ برای تداوم راه عزت و شرف در سایه وحدت راهبرد اساسی مقابله با دشمنان است.

وی با بیان اینکه باید دولت را کوچک کنیم، سلامت اداری را افزایش دهیم و شفافیت عملکرد را بالا ببریم و قدرت تصمیم گیری و اقتدار مدیریت را در کشور افزایش دهیم، تصریح کرد:  باید سلامت و اقتدار را به صورت متوازن رشد دهیم، رشد مدیریتی، کارآمدی نظام و کارآمدی نظام، رضایت مردم و رضایت الهی را در پی دارد.

اسلامی افزود: ایجاد یک محیط مناسب و رفع موانع که فعالان اقتصادی بتوانند فعالیت‌های خود را در جهت رونق کسب و کار توسعه دهند، گام مهم دیگری است که در دستور کار قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود. در این راستا؛ کسانی که دارای اهلیت بودند موانع کاری آن ها برطرف شده و در مسیر مناسب قرار گرفته اند و بانک ها نیز پشتیبانی های لازم را از کسب و کار انجام می‌دهند و کسانی که فاقد اهلیت بودند، غربالگری شدند.

وی یادآور شد: در سال گذشته با اعطای تسهیلات به مشاغل خرد، کوچک و متوسط توانستیم بیش از 10 هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم که نرخ بیکاری مازندران بر اساس اعلام مرکز آمار ایران از 12.6 درصد در سال 95 به 9.6 درصد در سال 96 رسید و تک رقمی شد و امیدواریم با حجم تسهیلات ارزان قیمتی که برای سال جدید پیش بینی شد، شاهد توسعه کسب و کار و امید آفرینی در مازندران باشیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.