پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردم فهیم چهاردانگه حق دارند گله‌مند باشند/ بیشترین هزینه‌های شهرداری مربوط به انتقال زباله است

0

پایگاه خبری چهاردانگه: پرویز شعبانی با بیان اینکه زباله معضل کشورهای جهان سوم است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: متاسفانه استان مازندران که استانی سرسبز و زیباست به ویژه مرکز آن نیز با این معضل دست به گریبان است و شاهد آن هستیم که کل زباله‌های شهرستان ساری مخصوصا در سال‌های اخیر به بخش محروم چهاردانگه می‌رود.

وی، افزود: طبیعتا این حجم از زباله، خطرات زیست‌محیطی و اثرات مخربی دارد و تلاش ما زا ابتدای کار شورای چهارم بر این بود که تا پایان شورای چهارم این معضل را ساماندهی کنیم و حتی چندین بار زمانی، تاریخی برای بهره‌برداری آن اعلام شد، اما در نهایت اگرچه پیگیری‌ها انجام و بسترها آماده شد و حتی قراردادی بین طرفین منعقد شد این امر محقق نشد.

عضو شورای شهر ساری، تصریح کرد: طبق توافق، مقرر شده بود پرداخت هزینه‌ها بین دولت و شهرداری ۶۰ به ۴۰ باشد (۶۰ دولت، ۴۰ شهرداری) هزینه‌های مربوط به شهرداری پرداخت شد و این این نهاد در بحث اعتباری نیروگاه زباله‌سوز کوتاهی نکرده است، اما از طرف دولت با کمبود اعتبار مواجه شدیم.

بیشترین هزینه‌های شهرداری مربوط به انتقال زباله است

شعبانی، با بیان اینکه احداث نیروگاه زباله‌سوز، اختصاص به شهرداری ندارد، گفت: طرف قرارداد دستگاه زباله‌سوز دولت است. شهرداری نسبت به تعهدی که دارد در حال انجام کار است. این پروژه نیاز به نظارت خاص دارد. باید قبول کنیم کاری سنگین و بزرگ است ما هم دل‌مان نمی‌خواهد این حجم زباله، این مسافت طولانی حمل شود هزینه‌های بسیاری برای شهرداری دارد و می‌توان گفت بیشترین هزینه‌های شهرداری مربوط به انتقال زباله است.

وی، افزود: مردم فهیم، با تعهد و غیرتمند چهاردانگه که شهدای بسیاری نیز نثار انقلاب کرده‌اند نیز حق دارند گله‌مند باشند خودم اهل دودانگه هستم و دوستان بسیاری در چهاردانگه دارم و بارها به روستاهای مختلف آن سفر کردم و از رنجی که می‌برند آگاهم. اما بیشتر افرادی که حرف مخالفت با انتقال را می‌زنند اهل آن منطقه نیستند و حتی سالی یکبار هم به آنجا نمی‌روند. آن‌ها معضل زباله را به دلیل نزدیکی ایام انتخابات دستاویز سیاسی قرار دادند تا شورا و شهرداری را تحت فشار قرار دهند و خدمات آن‌ها را نزد مردم بی‌اعتبار کنند.

احداث زباله‌سوز راهی ماندگار است

عضو شورای شهر ساری، تصریح کرد: با این حال به صورت ویژه، پیگیر کار نیروگاه زباله‌سوز هستیم و تاکید شهرداری و مدیران اجرایی آن، اتمام هرچه زودتر این پروژه است چرا که افتتاح آن در شرایط فعلی بِرندی برای شورای چهارم خواهد بود. شعبانی، ادامه داد: اینکه می‌گویند حل معضل زباله برای شورا و شهرداری اهمیت ندارد، صحیح نیست اگر زباله‌سوز راه‌اندازی شود، هزینه‌های شهرداری نیز کاهش می‌یابد و موجب افزایش درآمد آن می‌شود. پس احداث زباله‌سوز برای ما راهی ماندگار است.

وی، با بیان اینکه انتقال زباله از سال ۸۴ تا سال ۹۱-۹۲ به عهده‌ی شرکتی غیربومی بود، گفت: از دوسه سال قبل شرکت بومی مشغول بکار است و فرزندان بومی از این راه ارتزاق می‌کنند. عضو شورای شهر ساری، در پایان بیان کرد: اکنون زمان انتخابات است و برخی به عمد می‌خواهند انواع نقص‌ها و ضعف‌ها را به شهرداری بچسبانند در حالی که کار احداث زباله‌سوز کاری سخت و طاقت فرساست با این‌همه مدیریت شهری تمام توان خود را جهت تسریع روند ساخت آن بکار می‌گیرد.  

منبع: مازند شورا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.