پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس مازندران برای اسکان سیلزدگان آماده است/اقامت ۱۸ هزار فرهنگی

0

به گزارش خبرنگار مهر، عسگری نیکزاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در استان اظهار داشت: از همان لحظه اولیه وقوع سیل، برای اسکان سیلزدگان در مدارس اعلام آمادگی کردیم.

وی خدمات دهی به سیلزدگان را جزو وظایف دانست و گفت: برای اسکان سیلزدگان در مدارس آمادگی داریم.

وی با اشاره به تخریب دیوار دو مدرسه بر اثر سیل گفت: در دودانگه سقف مرکز اختلال و یادگیری و سقف پارکینگ اداره دودانگه و در سیمرغ نیز دیوار دو مدرسه تخریب شده است.

نیکزاد در عین حال یادآور شد: سیل و گل و لای به تجهیزات و تأسیسات آموزشی خسارت زده است.

وی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش آموزان را در امور اجتماعی نظیر همیاری پلیس، همیاری طبیعت و غیره ضروری دانست و گفت: آموزش و پرورش فرصت‌های لازم را برای همکاری با دستگاه‌ها دراختیار قرار می‌دهد.

نیکزاد درباره اسکان مسافران گفت: بیشترین مسافران به رامسر و بابلسر سفر می‌کنند و در مدارس منطقه اسکان یافته‌اند و خدمات لازم به آنان داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه حداقل خدمات به مسافران فرهنگی در مدارس داده می‌شود از تجهیز ۳۸۸ مدرسه با سه هزار و ۳۸ کلاس درس برای اسکان مسافران تجهیز شده است.

وی با عنوان اینکه این مدارس در سه سطح الف، ویژه و ب تجهیز شده است گفت: هزار و ۳۰۰ کلاس در سطح الف و هزار و ۱۸۰ کلاس در سطح ب و مابقی در سطح الف برای اسکان مسافران تجهیز شده است.

نیکزاد با اظهار اینکه از نظر کمی در زمینه محل اسکان رشد نداشتیم افزود: از نظر کیفی ۴۳ درصد نسبت به سال قبل با رشد کیفیت مواجه بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اسکان بیش از پنج هزار و ۱۸۴ خانوار به تعداد ۱۸ هزار و ۶۶۳ نفر شامل بیش از ۵۵ هزار نفر روز در مدارس استان خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.