پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محور کیاسر- ساری – سمنان از جاده هاي حادثه خيز كشور است

0

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه محور هزار با ارتفاع بیش از 4 هزار متر از سطح دریا پرترددترین محورهای مواصلاتی استان مازندران است، بیان کرد: به جز این محور، محور قائم شهر – سواد کوه به سمت تهران، محور کیاسر- سمنان و ساری – سمنان و همچنین برخی مسیرهای روستایی مانند محور ارتباطی آب پری، چمستان و … به دلیل وجود پیچ و شیب های تند از محورهای حادثه خیز مازندران به شمار می رود.

سرهنگ جعفر محمد نژاد، رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، سرهنگ جعفر محمد نژاد امروز در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار شبکه ایران از آمادگی کامل پلیس راهور و هماهنگی های لازم با دیگر دستگاه ها برای اجرای این طرح ایمن ساز خبر داد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های راهبردی این طرح با حضور چمشگیر نیروهای پلیس راهور همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد. ضمن اینکه در این طرح، سازمان حمل و نقل پایانه های استان مازندران، امداد و نجات جاده ای، مرکز فوریت های پزشکی، هلال احمر، آتش نشانی و … نیز همراه پلیس خواهند بود تا ضمن ارائه خدمات مطلوب به مسافران، روند خدمات رسانی نیز تسریع شود.
رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران همچنین با تاکید بر اینکه طرح ترافیک نوروزی با جدیت کامل اجرا خواهد شد از استقرار پلیس راهور در همه محورهای اصلی و همینطور نقاط حادثه خیز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مکان یابی لازم در مسیرهای ورودی و خروجی استان به منظور استقرار نیروی پلیس راهور صورت گرفته است تا ضمن اطلاع رسانی لازم به مسافران با کنترل و نظارت بر جاده ها از وقوع حوادث احتمالی پیشگیری شود.
سرهنگ محمد نژاد با بیان اینکه همه محورهای مواصلاتی استان مازندران به دلیل وضعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن حادثه خیز است، خاطرنشان کرد: پلیس راهور نه تنها در محورهای اصلی بلکه در محورهای روستایی نیز مستقر خواهد شد چرا که جاده های مازندران به دلیل وجود پیچ های تند و شیب دار از نقاط حادثه خیز به شمار می رود.

گشت محسوس و نامحسوس بطور مستمر ادامه دارد

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر اینکه پلیس راهور در همه مسیرهای مواصلاتی استان به صورت ثابت مستقر خواهد شد، از استقرار پلیس راهور استان به صورت سیار در برخی مسیرهای ارتباطی استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به حجم بالای ترافیک نوروزی در بیشتر مسیرهای ارتباطی مازندران برنامه ریزی ها و مکان یابی لازم برای استقرار پلیس به صورت سیار نیز در برخی مسیرهای ارتباطی انجام شده است.
سرهنگ محمد نژاد بر لزوم گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راهور تاکید کرد و گفت: با توجه به انبوه تردد وسایط نقلیه در ایام تعطیلات نوروزی در جاده های مازندران گشت محسوس و نامحسوس با بکارگیری تعداد زیادی خودرو  به صورت مداوم همچنان در همه محورهای مواصلاتی استان برقرار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه محور هزار با ارتفاع بیش از 4 هزار متر از سطح دریا پرترددترین محورهای مواصلاتی استان مازندران است، بیان کرد: به جز این محور، محور قائم شهر – سواد کوه به سمت تهران، محور کیاسر- سمنان و ساری – سمنان و همچنین برخی مسیرهای روستایی مانند محور ارتباطی آب پری، چمستان و … به دلیل وجود پیچ و شیب های تند از محورهای حادثه خیز مازندران به شمار می رود که البته علائم هشدار و آشکار سازی لازم در این مسیرها انجام شده است اما کاهش ضریب حوادث جاده ای بویژه در ایام نوروز به دلیل افزایش بار ترافیک منوط به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری مردم با پلیس است.
سرهنگ محمد نژاد با اشاره به اینکه مسیر رامسر – جواهر ده نیز از مسیرهای حادثه خیز استان است، از مردم خواست در این مسیرها با سرعت مطمئنه حرکت کنند و هشدار پلیس را جدی بگیرند. .
وی با بیان اینکه محور کندوان شانه خاکی ندارد، از رانندگان خواست در این محور کوهستانی تردد نداشته باشند.

فرمانده پلیس راه انتظامی مازندارن همچنین به رانندگان هشدار داد از توقف در کنار جاده های کوهستانی به شدت خودداری کنند چرا که احتمال ریزش سنگ ریزه ها از کوه ها همواره وجوددارد.

سرهنگ محمد نژاد با تاکیدبر اینکه سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ از مهمترین عوامل وقوع حوادث جاده ای گفت: سفر تنها رسیدن به مقصد نیست بلکه شتابزدگی و نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها برای راننده و مسافران پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت بلکه جامعه را متحمل خسارت می کند بنابران لازم است رانندگان با حفظ آرامش و صبر و حوصله و همچنین با استراحت کافی راهی جاده های شوند و یاریگر پلیس راهور باشند.

استقرار نمایندگی بیمه در محورهای اصلی مواصلاتی

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره اینکه این استان قطب گردشگری کشور به شمار می رود و به دلیل افزایش حجم خودرو در ایام تعطیل مستعد وقوع حوادث احتمالی است، از وجود نمایندگی بیمه در محورهای اصلی مواصلاتی استان خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با دفاتر بیمه ای، امسال چند نماینده بیمه در کنار پلیس حضور خواهد داشت تا هنگام حوادث احتمالی جاده ای با ارزیابی های صورت گرفته، میزان خسارات را برآورد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.