پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محافظت شبانه روزی یگان حفاظت میراث از منطقه ویژه گردشگری چشمه سورت

1

پایگاه خبری چهاردانگه:فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: منطقه ویژه گردشگری سورت شبانه روزی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی محافظت می شود

نعمت الله قاسمی شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کاسپین از ساری در خصوص حفاظت از آثار و بناهای تاریخی استان، گفت: مجموعه جهانی باغ عباس آباد بهشهر،موزه گنجینه بابل،موزه تاریخ شهرساری و موزه تاریخ شهر آمل از دیگر بناهایی است که با نیروهای یگان مستقر در محل به صورت شبانه روزی نگهداری می شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تعامل با دانشگاه ،مدارس و ائمه جمعه در قالب طرح مشارکت های اجتماعی خبر داد و افزود:این طرح جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی در سطح استان صورت می گیرد.

قاسمی با اشاره به بازدید شبانه روزی بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ اثر ثبتی و غیر ثبتی در سطح استان مازندران، اظهارداشت:از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری نیروی انتظامی ،بسیج و قوه قضائیه در قالب ۱۷ هزار و ۶۱۰ مورد گشت های شبانه روزی موفق به دستگیری ۱۲ باند ۲۶ نفره از متجاوزین میراث فرهنگی شدیم که در پی آن ۹۲ قلم اشیای تاریخی اصل و بدل،۸ دستگاه فلزیاب و ۱۷ قطعه سکه تاریخی اصل و بدل کشف و ضبط شد.

وی همچنین برگزاری دوره آموزش ضابطین خاص قضای دادگستری با حضور اساتید برتر قضایی استان مازندران از جمله دیگر برنامه های سال جاری جهت توانمند سازی یگان حفاظت میراث فرهنگی برشمرد.

فرمانده یگان حافظت میراث از مردم خواست هر گونه اخبار در خصوص حفاری های غیر مجاز،تخریب آثار تاریخی،ساخت و ساز غیر مجاز و خرید و فروش اشیای تاریخی را از طریق شماره  تلفن ۳۳۳۹۱۰۰۷-۰۱۱  به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران اطلاع دهند.

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    یگان که هیچ ما حتی یه نگهبان هم ندیدیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.