پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجموعه تاریخی فرح آباد ثبت جهانی می شود

0

مهدی ایزدی در حاشیه برنامه شب فرهنگی در پایگاه میراث فرهنگی فرح آباد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت اظهار داشت: اجرای سنت‌های فرهنگی با شعار آینده و سنت از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دوره شکل یگری شهر فرح آباد در دوره صفوی و تخریب آن با حمله روس‌ها افزود: جایگاه تاریخی فرح آباد بسیار ویژه است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در حوزه اعتباری بسیار ضعیف است از شناسایی دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی وط بیعی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی استان ثبت شده است و همه آثار تاریخی نیازمند مرمت و تعمیر است.

معاون میراث فرهنگی مازندران به جایگاه ویژه مرکز فرهنگی فرح آباد اشاره و اضافه کرد: اگر بخواهیم آجر روی آجر در فرح آباد گذاریم باید از سازمان مرکزی مجوز بگیریم.

ایزدی ثبت جهانی مجموعه تاریخی وشهر فرح آباد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در فرح آباد اثار معماری وجود دارد و نگاه به ثبت جهانی شدن جزو اولویت‌ها است.

معاون میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: کار پژوهشی و کاوش کاخ جهان نما با پیگیری‌های صورت گرفته، در دستور کار قرار دارد، همچنین پل تاریخی، حمام، طرح مرمت و بازسازی مسجد فرح آباد در دستور برنامه قرار دارد.

ایزدی با اشاره به تقاضا برای واگذاری بخشی از مجموعه فرح آباد به بخش خصوصی در فرح آباد یادآور شد: مقدمات اجرای این طرح در حال مهیا شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.