پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجتمع آب‌رسانی که کام اهالی چهاردانگه مازندران را تر نکرد

آب مجتمع تلمادره به دلیل سوء مدیریت درست تقسیم نمی‌شود و سهم آبی که برای آب شرب مردم اختصاص داده شد به لوله مربوط به روستاها منتقل نمی‌شود.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از بلاغ، توجه به مناطق محروم یکی از دغدغه جدی مسئولان ارشد نظام است و حمایت از مردم مستضعف در دستور کار امام(ره) بود و بعد از ایشان نیز رهبر انقلاب اسلامی ایران بر خدمت به مردم محروم تاکید ویژه‌ای داشتند.

 

حمایت‎های رهبر انقلاب اسلامی ایران از مناطق محروم به حدی عیان شد که معظم‌له در سفرهای که به استان‌های کشور داشت، همیشه محروم‌ترین نقطه منطقه محل بازدید در استان‌ها را برای بازدید انتخاب می‌کرد.

 

در سفری که رهبر انقلاب در سال 1374 به منطقه چهاردانگه استان مازندران داشت و بازدید از مناطق روستایی این منطقه را در دستور کار خویش قرار داد بارقه ای از امید در دل مردم منطقه زنده شد و سفر ایشان باعث گسیل برخی امکانات به منطقه شده بود.

 

انتقال برق، احداث جاده، ایجاد برخی سازهای عمرانی، ایجاد پل و نیز کمک به مردم نیازمند منطقه، حفر چندین حلقه چاه آب برای کشاورزی و قرار دادن یک دستگاه آمبولانس به مرکز بهداشتی درمانی تلمادره و ایجاد ده ها طرح عمرانی دیگر برای مردم منطقه از دست‌آورد این سفر بود.

 

یکی از طرح‌هایی که بعد از سفر مقام معظم رهبری به منطقه چهاردانگه ساری و برای مردم 13 روستای منطقه چهاردانگه ساری در دستور کار قرار گرفت ایجاد مجتمع آب رسانی برای تامین آب شرب روستاییانی که از داشتن آب سالم بهرمند نبودند.

 

تامین اعتبار برای حفر چاه و لوله کشی برای انتقال آب بلافاصله در دستور کار مسئولان قرار گرفت و با توجه به مشکلاتی که در منطقه سردسیر برای لوله کشی و حفر چاه وجود داشت بالاخره چاهی در منطقه حفر شد و برنامه ریزی برای لوله کشی و انتقال آب در دستور کار قرار گرفت.

 

با وجود تامین اعتبار این پروژه بالاخره این پروژه در ماه رمضان دو سال گذشته با حضور طاهایی استاندار مازندران افتتاح شد.

طبق برنامه با توجه به بالابودن میزان آب‌دهی چاه مقرر شد که بخشی از آب برای کشاورزی به اهالی روستای تلمادره قرار گیرد و بخشی دیگر برای مصرف آب شرب 13 روستای منطقه تقسیم شود.

 

قبل از انتقال آب شرب تلمادره مردم روستاها با وجود کم‌آبی که داشتند با کمبود و نداری آب کنار می‌آمدند و به این امید که افتتاح مجتمع آب رسانی تلمادره باعث رفع مشکلات آنها می‌شود، سختی‌ها را تحمل می‌کردند.

 

اما افتتاح مجتمع آب شرب تلمادره نه تنها باعث رفع مشکل کم‌آبی مردم منطقه نشد، در حال حاضر به دلیل سوء مدیریت در تقسیم آب بسیاری از روستاها در ماه رمضان با کمبود جدی آب مواجه هستند.

 

چندین جلسه برای ساماندهی و تقسیم آب درست در فرمانداری و آبفای روستایی برگزار شد ولی تاکنون نتیجه نداد و مردم منطقه از کمبود آب رنج می‌برند در صورتی که آب شرب به صورت ناعادلانه توسط برخی کشاورز نما در روستای تلمادره هدر می‌رود.

 

تعدادی از اهالی روستای قلعه سر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اعلام اینکه از تابستان سال جاری با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، گفتند: در گرمای تابستان و برای تهیه آب برای چای افطاری با مشکل مواجه هستیم.

 

روستاییان در ادامه بیان داشتند: آب مجتمع تلمادره به دلیل سوء مدیریت درست تقسیم نمی‌شود و سهم آبی که برای آب شرب مردم اختصاص داده شد به لوله مربوط به روستاها منتقل نمی‌شود.

 

اهالی روستای قلعه سر ادامه دادند: مشکل مربوط به آب شرب را بارها و بارها به مسئولان منتقل کردیم ولی ظاهرا گوش مسئولان به دغدغه مردم بدهکار نیست.

 

یکی دیگر از اهالی منطقه نیز بیان داشت: مشکل سوء مدیریت آب شرب چهاردانگه را به اطلاع مدیر آبفار مازندران رساندیم که مدیر آبفار استان از بهره برداری این مجتمع اظهار بی اطلاعی کرد.

 

با بررسی و اطلاع از اهالی روستاهای منطقه آب شرب کافی در مجتمع تلمادره از چاه خارج می‌شود ولی به دلیل سوء مدیریت سهم زیادی آب به صورت ناعادلانه به بخش کشاورزی اختصاص داده می‌شود و مردم محروم  از داشتن آب آشامیدنی محروم هستند.

 

اخبار مربوط به کم آبی در منطقه چهاردانگه ساری بارها و بارها در رسانه‌های استان مازندران منعکس شد و تنها اقدام مسئولان استان در این زمینه تهیه جوابیه بود و در عمل اقدامی برای رفع مشکل مردم انجام نشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.