پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| 12 برنامه محوری اقتصاد مقاومتی در مازندران اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، علی نبیان عصر امروز در جلسه تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آمل با بیان اینکه در سال جدید رسیدگی بر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دو شهرستان قائم‌شهر و آمل بر عهده امور عمرانی استانداری قرار گرفته است، اظهار داشت: سال گذشته با تشکیل این ستاد ابلاغیه و دستورالعمل‌های لازم از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ارسال و از آن طرف به فرمانداری‌ها ابلاغ شد که در مازندران برای 22 شهرستان فرستاده شد.

وی مهم‌ترین ابعاد این ابلاغیه در ستاد را بر مبنی برنامه محوری عنوان کرد و افزود: این برنامه بر 12 محوریت تصویب شده که شامل بخش‌های متعدد می‌شود و شهرستان‌ها بر اساس آن برنامه راهبردی حرکت می‌کنند. 

نبییان با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی بر مبنی تقسیم‌بندی باید در هر جلسه ستاد به ارائه گزارش بپردازند، افزود: آمل و قائم‌شهر دو شهرستانی با ظرفیت بالایی است که در زمینه امور بین الملل و تجارت می‌تواند به شناسایی ظرفیت‌ها پرداخته و سرمایه‌گذاران را به این سمت سوق دهند.

وی با بیان اینکه آمل با دارا بودن رودخانه هراز بر تعیین ظرفیت مهار آب‌های سطحی با احداث سد هراز این امر اتفاق بیفتد تا در زمینه کشاورزی به رونق و توسعه دست یابیم، گفت: ایجاد واحدهای دامداری با بهره وری گاو شیری، توسعه ظرفیت‌های محصولات کشاورزی، باغی، گیاهی و دارویی، رونق اشتغال در روستاها با راه اندازی سامانه کارا و تخصیص تسهیلات بانکی با 6 درصد سود از جمله برنامه های محوری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران با توسعه راه ریلی می‌تواند بار ترافیکی و تردد وسایط نقلیه را کاهش داد، بیان کرد: اکنون با اجرای پروژه مهم چهاربانده کردن محور هراز بخش مهمی از دغدغه تردد مسافران به این استان کاهش یافته که با بهره برداری هفت کیلومتر از این محور در تیرماه امسال همچنان تلاش برای تکمیل این پروژه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در زمینه زباله شهرستان آمل، زمین آن مشخص شده و تاکنون اقداماتی انجام و تملک آن در حال پیگیری بوده که حتی قبل از ماه مبارک رمضان یک تیم ژاپنی از زمین بازدید داشتند و این به دغدغه دولت به این معضل بر می‌گردد.

نبیان با بیان بیان اینکه آمل در دو بخش گردشگری و کشاورزی می‌تواند به توسعه استانی دست یابد و این امر بر هر از مدیران تکلیف است، افزود: در بخش توسعه آب بندان‌ها نیز مازندران با وجود 800 آب بندان علاوه بر استفاده آبزی پروری، توسعه گردشگری به ذخیره آب برای تامین کشاورزی نیز دست یابد که این امر به تلاش مدیران ذی ربط بر می‌گردد.

معاون استاندار مازندران از بهره‌مندی 1500 روستای این به تجهیزات زیرساختی آی تی و آی سی تی بیان کرد و گفت: همه این زیرساخت‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح اشتغالزایی روستایی و جذب تسهیلات بانکی در ثبت کارا آمل تا 15 خرداد مهلت دارد تا به جذب اشتغال بپردازد، گفت: هر یک از شهرستان‌ها توجه داشته باشد در صورت عدم کارآیی تسهیلات شان به دیگر شهرها اختصاص می یابد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.