پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| ۳ هزار دستگاه ویلچر بین معلولان کشور توزیع شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، امیرحسین مدنی امروز در مراسم اهدای 50 دستگاه ویلچر به معلولان شهرستان آمل با بیان اینکه ستاد اجرایی بنیاد برکت امام در حرکت مساعدت جهت ساخت مدرسه به احداث هزار و 500 واحد آموزشی در سراسر کشور اقدام کرد، اظهار داشت: این ستاد به ساخت هزار مسجد، 80 هزار خانه محروم، 30 هزار خانه عالم و ساخت چندین بیمارستان، خانه و مراکز بهداشت و درمان گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بنیاد در یک سال اخیر تشکیل شده تا در جهت فعالیت حوزه‌های اجتماعی ورود یابد، افزود: در نخستین فعالیت در این حوزه، در امر محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی جهت ایجاد اشتغال بوده که در سراسر کشور 400 هزار شغل ایجاد کرد.

مدنی ادامه داد: بنیاد توانست به راه اندازی واحدهای صنعتی در و ایجاد اشتغال خانگی وارد و خدمات ارائه دهد تا خدمات ویژه تری به خانواده‌های محروم در مناطق محروم بدهد.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان با اعلام اینکه با توجه به وضعیت و‌ اتفاقات کشور در سه ماه اخیر و افزایش هزینه‌های کشور ستاد اجرایی در بحث رسیدگی خانواده‌های کم برخوردار ورود یافته و این خانواده‌ها را تحت حمایت قرار داده است، گفت: تاکنون هشت هزار  جهیزیه بین نوعروسان توزیع شده که امسال نیز دو هزار جهیزیه در حال توزیع است.

وی ادامه داد: ابتدای سال تحصیلی بنیاد جهت رفاه حال خانواده‌های محروم دارای دانش آموز و تامین لوازم التحریر با تشکیل پویش مردمی مشق، 300 هزار بسته ابزار نوشتاری بین دانش آموزان توزیع شد.

مدنی با بیان اینکه در زمینه مساعدت به خانواده‌های محروم دارای معلول نیز این ستاد برای تامین وسایل مورد نیاز معلولان جهش سه برابری داشت، افزود: با وجود 450 هزار معلول جسمی و حرکتی در کشور سه هزار نفر به دلیل نداشتن ویلچر خانه نشین شده بودند و بنیاد در جهت خوشنودی این معلولان با همکاری بهزیستی، موسسات خیریه به تامین و توزیع 3 هزار دستگاه ویلچر بین خانواده های دارای معلول اقدام کرد.

 مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان با اشاره به هم یاری ستاد اجرایی بنیاد برکت امام در تامین نیازهای شب عید خانواده های محروم بیان کرد: در اجرای این طرح نیاز به مساعدت و همکاری همه مجموعه های مردمی و خیرین سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد در حوزه ناباروری و کاشت حلزون برای ناشنوایان جهت معرفی خانواده‌های ناتوان مالی و محروم در مراکز فعال سراسر کشور مشارکت دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی نیز با بیان اینکه برای تامین نیازهای معلولان نیاز به هزینه مالی است، گفت: این استان 11 هزار معلول دارد که نیاز به مساعدت در امر وسایل کمک آموزشی است.

علاالدینی افزود: معلول توانمند است و باید در جامعه توانمندی‌های خود را نشان دهد که با تامین نیازهای آنها این امر تحقق می یابد.برای تامین نیازهای این معلولان مساعدت خیران و مشارکت مردمی نیاز است.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از همسران شهدای مدافعان حرم آمل، مادران دارای سه و دو معلول و جمعی از پرستاران، 50 دستگاه ویلچر  به یک موسسه فعال خیریه این شهرستان اهدا شد تا به خانواده‌های معلول تحویل داده شود.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.