پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| پل معلق بابلسر یکی از آثار تاریخی و ماندگار ایران+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، پل امام رضا(ع) معروف به پل معلق بابلسر در سال 1313 هجری شمسی پیش از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سویدی بر روی رودخانه بابلرود احداث شده است.

این پل زیبا یکی از آثار تاریخی کشور بوده که در تاریخ 9 بهمن ماه 1386 هجری شمسی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به شماره 20674 به ثبت رسیده است.

پل معلق بابلسر در خیابان پاسداران بابلسر واقع شده که قسمت شرقی و غربی شهر را به هم پیوند می‌دهد و طول آن 80 متر، عرض آن 18 متر و ارتفاع آن 16 متر است.

در زمان ساخت این پل مهندسان و متخصصان آلمانی برای 50 سال این پل را گارانتی کرده و چندی پیش در نامه‌ای به نهادهای مربوطه هشدار داده شد که گارانتی این پل به پایان رسیده و برای حفظ و بقای این پل تاریخی از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین جلوگیری شود.

چندی پیش با همت شهرداری چراغ‌هایی برای زیبایی بر روی بدنه فولادی این پل نصب شده که زیبایی این اثر تاریخی را در تاریکی شب دو چندان می‌کند و همه ساله خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند برای گرفتن عکس یادگاری کنار این پل ایستاده و صحنه زیبایی را در دفتر تاریخ خاطرات خود به ثبت می‌رسانند.

این پل اولین پل ماشین رو بوده که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم وصل می‌کند و راه ارتباطی بابلسر، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی_غربی استان بوده و بسیار پرتردد است.

گزارش و فیلم از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.