پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| همایش بین‌المللی توسعه صادرات دریای خزر گشایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، همایش بین‌المللی توسعه صادرات از طریق دریای خزر صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و 50 میهمان خارجی از کشورهای تاجیکستان، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و هند در ساری گشایش یافت.

سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار داشت: این همایش در راستای تحقق و رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری در مازندران در دستور کار است.

وی بیان کرد: افزایش صادرات راه و گامی مهم برای توسعه اشتغال و اقتصاد در جامعه بوده که تلاش داریم تا با برگزاری این همایش بین‌المللی و دعوت از کارشناسان، تجار و فعالان اقتصادی حاشیه خزر در این بخش ایفای نقش کنیم.

رضوانی گفت: براساس تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر صادرات استان به سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم تلاش داریم تا بخشی از این صادرات توسط ما و تلاش در بندرامیراباد محقق شود.

وی بیان کرد: نخستین همایش بین‌المللی توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر، با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حوزه و توسعه صادرات، با حضور اندیشمندان، دولتمردان اقتصادی، دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در زمینه لجستیک کالا و صاحبان کالای صادراتی برگزار می‌شود.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: محورهای مهم این همایش، نقش بنادر و کیفیت خدمات در ارتقاء صادرات، مزیت قوانین و تسهیلات منطقه ویژ اقتصادی در افزایش صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش شرکت‌های چند وجهی Door-to-Door در صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، ارائه نمونه‌های موفق در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS،  فرصت‌های ناشی از شرایط موجود سیاسی بین روسیه و کشورهای غربی و نقش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات مجدد است.

رضوانی افزود: بازاریابی، توسعه صادرات و ارتقای بهره وری در بنادر از اهداف مهمی است که دنبال می شود و در این بخش کاهش تعرفه مرکبات و صیفی جات، اتفاقی مهم در صادرات بندرامیرآباد است که این مهم و صادرات غیرنفتی در این همایش مورد توجه است.

وی با اشاره به ارسال نخستین محموله صادراتی از بندرامیرباد به گرجستان در ماه جاری گفت: برای نخستین بار هشت هزار تن مواد معدنی و سیمان از بندرامیرآباد به گرجستان در راستای حمایت از توسعه صادرات کالای ایرانی صادر شد.

رضوانی گفت: بندر امیرآباد در شرق مازندران با دارا بودن 15 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن در سال تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله روروریلی است که توانایی ارسال واگن‌های حامل کالا از طریق کشتی به کشورهای حاشیه خزر را دارا است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.