پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| نور میزبان جشنواره قصه‌گویی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حالی برنامه خود را آغاز می‌کند که مراحل استانی آن در استان‌ها برگزار می‌شود و اما کانون پرورش فکری مازندران این رویداد استانی را در شهرستان نور برگزار می‌کند.

علی شادمان فرماندار نور در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان، برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی را فرصت مهمی برای توسعه فرهنگی و هنری این شهرستان دانست و بر برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

وی با مهم خواندن اطلاع‌رسانی این جشنواره و اهتمام مدارس برای شرکت در این برنامه، افزود: قصه ابزار مهمی برای تربیت کودکان ونوجوانان است. بر همین اساس می توان از این ابزار برای رشد فکری دانش‌آموزان استفاده کرد.

شادمان گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های قصه و هنر قصه‌گویی، پرورش تخیل است. لذا پرورش این حس می‌تواند زمینه بروز و ظهور بسیاری از رویداد‌های عینی همچون اکتشافات و اختراعات را فراهم آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز با اعلام برگزاری این جشنواره در 17 و 18 مهرماه و هم‌زمان با هفته ملی کودک در شهرستان نور خبر داد و افزود: این رویداد بخش استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون قصه گویی در مازندران است که در سه بخش کودک و نوجوان، پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بخش آزاد برگزار می‌شود.

محمد علی یزادن‌شناس با بیان اینکه 25 قصه‌گو در بخش استانی با هم رقابت می‌کنند گفت: برگزیدگان استانی این جشنواره به بخش منطقه‌ای معرفی می‌شوند تا برای رقابت با قصه گویان دیگر استان‌ها بپردازند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.