پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| نانواکناری: نگاه نمایندگان مجلس برطرف کردن مشکلات جامعه از طریق ایجاد اتحاد است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، ولی‌الله نانواکناری شامگاه دوشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران مازندران در بابلسر با اشاره به پنجمین اجلاس سران کشورهای دریای خزر اظهار داشت: بحث تقسیمات دریای خزر به زمانی دیگر موکول شده و تلاش داریم تا سهم خودمان را از دریای خزر داشته باشیم و در این نشست درباره ممنوعیت تردد کشتی‌های جنگی، پرورش ماهی و رهاسازی ماهیان خاویاری بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “یکی از دغدغه‌های بنده حضور کنار مردم و رفع مشکلات مردمی است”، گفت: قرار گرفتن کنار مردم و نشستن پای حرف آنان، موجب تقویت روحیه در جامعه شده و نمره این مردم بیست است زیرا در تمام شرایط از نظام مقدس و انقلاب حمایت کرده و می‌کنند.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره ادامه فعالیت دولت گفت: نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برطرف کردن مشکلات جامعه به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از طریق ایجاد اتحاد و انسجام در کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راجع به خرید تضمینی برنج گفت: برای جلوگیری از احتکار برنج موضوع خرید تضمینی برنج با مبلغ هر کیلوگرم 98 هزار ریال در کشور شروع و منابع آن تأمین شده و بانک مرکزی مسئول تأمین منابع است.

نانواکناری با یادآوری اینکه تمام تلاش استکبار وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران اسلامی است تصریح کرد: شرایطی را در دوران دفاع مقدس طی کرده‌ایم که استکبار جهانی و شرق و غرب به وحشت افتادند و با کسانی که اکنون به فساد اقتصادی، فحشا و رانت‌خواری در کشور دامن می‌زنند باید برخورد قاطع صورت گیرد تا عبرتی برای سایرین باشند.

وی تأکید کرد: مسئولان قضا باید به‌جدیت با مفسدان اقتصادی و رانت‌خواران برخورد کنند و در اجرای این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع فرودگاه احمدکلای بابلسر گفت: زمین مربوطه به شرکت تعاونی نیروی هوایی واگذار شده و طی رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد زمینی از سوی نهاد مربوطه برای این موضوع واگذار شود و در حال پیگیری امر از سوی استانداری مازندران هستیم.

نانواکناری در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت دارند، تصریح کرد: هیچ‌گونه دخالتی از سوی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها صورت نمی‌گیرد و تنها هماهنگی از سوی فرمانداری‌ها برای بومی‌گزینی انجام می‌شود.

وی در مورد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی با بیان اینکه بابلسر نگین منطقه و بیشترین جذب گردشگری را دارد گفت: با توجه به نظرات کارشناسی بابلسر و فریدونکنار بهترین گزینه برای ایجاد منطقه آزاد بوده و اقدام اخیر استاندار مازندران در تعیین امیرآباد برای ایجاد منطقه آزاد غیرکارشناسی بوده است و باید در این باره پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به‌زودی با همکاری ترکیه یک هتل پنج‌ستاره در بابلسر ایجاد می‌شود اضافه کرد: 3 روستای بزرگ از منطقه توانایی تغییر به شهر شدن را دارد و روستاهای عزیزک،‌ آستانه‌نو و باقرتنگه واقع در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار به شهر تبدیل می‌شوند.

نانواکناری با اشاره اینکه جمهوری اسلامی ایران 8.5 میلیارد دلار رابطه اقتصادی با کشور عراق دارد ابراز کرد: تمام تلاش ما توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه برای جلوگیری از تحریم است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.