پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| نامناسب بودن وضعیت بهداشتی سواحل مازندران + فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، همه ساله با شروع تابستان و آغاز فصل گرما مناطق شمالی کشور و مازندران به ویژه شهر ساحلی و گردشگری بابلسر با خیل عظیم مسافرانی روبه‌رو بوده که برای استفاده از مواهب خداوندی و دریای زیبای مازندران عازم این منطقه می‌شوند.

در این رابطه برای استفاده صحیح و اصولی و مناسب باید نکاتی مد نظر قرار گیرد؛ نکاتی همچون پاکیزه نگاه‌داشتن سواحل دریا و رعایت مسائل زیست محیطی که با بررسی اجمالی ساحل بابلسر، متاسفانه با مناظری روبرو شدیم که استفاده از این طبیعت زیبا و موهبت الهی را به خاطره‌ای زشت تبدیل کرده است.

ورود آلودگی‌هایی همچون تکه‌های چوب و شاخه درختان و نی که پس از بارندگی‌ها از طریق رودخانه به وسیله امواج دریا به ساحل بازگشته و نیز زباله‌هایی که توسط گردشگران به علت کمبود سطل زباله و دور از دسترس بودن در ساحل رها شده بود.

وضعیت بهداشت در سطح سواحل مطلوب نیست

اتفاقاتی از این دست مورد نامیمونی است و نشان دهنده عدم رسیدگی توسط دستگاه مسئول بوده که  در فصل هجوم مسافران به شدت چشمگیر است. یکی از مسافرانی که از استان اصفهان به این شهرستان سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بهداشت در سطح سواحل مطلوب نبوده و این موضوع نشان دهنده عدم رسیدگی مسئولان به ساحل و بهداشت است.

وی افزود: سالانه اعتبارات زیادی برای اجرای طرح‌های مختلف در سواحل هزینه می‌شود اما نتیجه، نتیجه رضایت بخشی نیست.

این مسافر ادامه داد: بسیاری از مسئولان تنها به‌فکر برپایی چادر و طرح سالم‌سازی برای جلوگیری از شنای مختلط در دریا هستند و از موضوع اصلی بهداشت و امنیت روانی غافل مانده‌‌اند.

عدم حضور مسافران در دریا به معنای شکست اقتصادی

مسافر دیگری که از استان تهران برای گذران اوقات فراغت با خانواده به بابلسر سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اگر شرایط بهداشتی در سطح سواحل مناسب نباشد مطمئن باشید که سال آینده به این شهرستان سفر نخواهم کرد و عدم حضور مسافران به معنای شکست اقتصادی منطقه است.

وی افزود: بسیاری از کودکان و نوجوانان با پای برهنه در سطح سواحل راه می‌روند و بازی می‌کنند و وجود آشغال و نخاله‌های غیربهداشتی که از رودخانه‌ها به دریا و ساحل آمده سبب بروز بیماری‌های عفونی می‌شود.

آن چه خواندید گوشه‌ای از درد و دل مسافران درباره وضعیت زیست محیطی در سطح سواحل بابلسر بوده که در ادامه به صورت ویدیویی تقدیم حضورتان می‌شود.

مسئولان استانی نیز با هدف برطرف کردن مشکلات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی سواحل استان مازندران نیز نشست‌های برگزار کرده که شاید راهگشای مقطعی و مسکنی در حوزه سالم‌سازی سواحل استان مازندران تا پایان تابستان باشد.

گزارش و مصاحبه از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.