پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان جشنواره هنری قفنوس بسیج دانشجویی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی فلاح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید هنر به عنوان رساترین زبان برای انتقال ایده‌ها مورد توجه باشد و تشویق هنرمندان متعهد جامعه و پرورش هنرمند یک اقدام اساسی تلقی شود.

وی افزود: نگاه ما این است که چیزی بهتر و برتر از هنر نیست که باید ایدئولوژی را به جامعه انتقال دهیم که جنبه مردمی و دانشجویی بودن آن از مزایای جشنواره ققنوس است.

فلاح بیان کرد: مقدمات این جشنواره از اسفند سال گذشته آغاز شده که سال گذشته 400 اثر ارسال شد و پیش بینی می‌شود امسال به هزار اثر برسد. آثار تا دهم اسفند به دبیرخانه این جشنواره به نشای ساری میدان خزر بسیج دانشجویی ارسال و15 اسفندامسال بازبینی و پذیرش شده و تا 15 فروردین داوری می‌شود.

وی گفت: دربخش مسابقات آوایی، ویژه خواهران دکلمه، نمایشنامه‌خوانی، مجری‌گری، دوبله و انیمیشن است و سه موضوع نقش زن در کربلا با محور مقاومت شامل سوریه آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی، کافه‌گردی و سبک زندگی غربی است.

فلاح ادامه داد: پژوهش‌های هنری شامل تاریخ هنر انقلاب اسلامی نظریات شهیدآوینی در هنر و مفهوم هنر و تفکرات دینی و تجربیات و سبک‌های نوین هنری در چارچوب انقلاب اسلامی و فیلم کوتاه، انیمیشن، تئاتر خیابانی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاهها و عدالت اجتماعی است.

دبیر چهارمین جشنواره ققنوس گفت: امروز فراخوان این جشنواره به 122 پایگاه اعلام می‌شود که هدف از برگزاری این جشنواره ارتقاء سطح هنری دانشجویان بوده که اختتامیه آن اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان نیز گفت: انقلاب اسلامی از سه واژه انقلاب، اسلام، ایران و دارای رهبر، آرمان و مردم تشکیل شد و اکنون در40 سالگی به مرحله پختگی رسید که باید قدردان نظام،انقلاب و شهدا باشیم.

محسن لطیفی افزود: در زمینه اردوهای جهادی نیز این امر نشان دهنده مدیریت تازه در کشور است که بدون مبحث مالی جهادگونه عمل می‌شود.

در پایان نیز از پوستر جشنواره رونمایی شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.