پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران مهیای برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری قفنوس است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،سید امیر ساداتی کرمی امروز در نشستی خبری به مناسبت جشنواره هنری دانشجویی ققنوس، اظهار داشت: هنر به عنوان ابزار بی بدیلی برای انقلاب، فرهنگ اسلامی، ایران، مردم و وطن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: هنوز بسیاری از ظرفیت‌های هنری کشور شناخته نشده و بارور نشده که با برگزاری جشنواره قفنوس به دنبال ظرفیت‌یابی دانشجویان هنرمند در دانشگاه‌ها هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه جشنواره قفنوس هر سال در هر استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مازندران سال قبل از استان‌های برتر در برگزاری جشنواره قفنوس بوده است.

ساداتی کرمی با بیان اینکه مازندران امسال میزبان جشنواره ملی هنری دانشجویی قفنوس شده است، افزود: این جشنواره از 23 آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه پراکندگی آثار از 25 استان کشور بوده است، گفت: تقریبا 10 اثر جشنواره هنری قفنوس از هنرمندان بوده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه از ظرفیت بسیج هنرمندان و حوزه هنری برای تقویت این جشنواره استفاده کردیم افزود: نیاز به هم‌افزایی مجدانه بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری در استان با مجموعه‌های فرهنگی و هنری هستیم.

ساداتی کرمی با بیان اینکه 14 گروه تئاتر، انیمیشن، نقاشی، فیلم کوتاه، سمعی بصری، موشن گرافی در این جشنواره شرکت کردند، گفت: تعدادی از مسئولان ملی و استاد بنام هنری کشور در این جشنواره حضور دارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران از برگزاری کارگاه هنری در رشته‌های مختلف رسانه، مهارت‌های فیلم کوتاه در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود، تصریح کرد: دومین جشنواره هنری دانشجویی قفنوس به میزبانی مازندران در ساری برپا می‌شود.

ارسال سه هزار اثر به جشنواره هنری قفنوس

محمد کوهی دبیر اجرایی جشنواره هنری قفنوس نیز با اشاره به اینکه حدود سه هزار به جشنواره رسیده است، افزود: هنرهای تجسمی، ادبیات و ادبیات نمایشی، فیلمنامه، فیلم کوتاه و مستند و بخش موسیقی شاخه‌های آثار رسیده به این جشنواره بوده که از 32 استان رسیده و 66 نفر از 18 استان حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی با بیان اینکه 25 آذر اختتامیه جشنواره هنری قفنوس در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود تصریح کرد: اجرای طنز دانشجویی از سوی گروه دانشجویی استان گلستان اجرای برنامه دارند.

کوهی از برگزاری معرفی دو چهره برتر انقلاب اسلامی به نامه‌ای محسن برجی و سید محمود رضوی در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: این اتفاق نو در مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره هنری قفنوس با بیان اینکه رویکرد جشنواره، کارگاه‌ها و نمایشگاه هنری قفنوس با رویکرد چهل سالگی انقلاب بنا شده است، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.