پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران به مهمانان خوش اواز خود تبرک گفت

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از مهاجرت پرندگان بهارگذران از مناطق گرمسیری داخل و خارج ایران به محیط طبیعی این استان خبرداد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، کوروس ربیعی گفت که حدود ۴۰ گونه از پرندگان بهارگذران برای جوجه ریزی و بهره گیری از منابع و مواهب طبیعی به این استان شمال کشور کوچ کردند.

 

وی آمار این پرندگان را حدود ۱۰۰ هزار بال اعلام کرد که به دلیل پراکندگی زیستگاهی ، جمعیت آنها به مانند پرندگان زمستان گذران در دید عموم قرار ندارد.

 

وی عمده ترین گونه های پرندگان بهارگذران درمازندران را زنبورخواران، چوب پا، پرستو، کنارآبزی،گلایل و بلبل نام برد که بهار و تابستان را دراین استان سر می کنند.

 

وی پرشمارترین پرندگان بهارگذران مازندران را پرستور( چلچله) و زنبورخواران اعلام کرد.

 

مازندران با داشتن سه تالاب اصلی فریدونکنار( سرخرود)، کیاسر و تالاب بین المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار و به عنوان یکی از ذخیرگاه های مهم زیست کره وآبندان ها و آبگیرهای متعدد و نوار ساحلی ۳۳۸ کیلومتری یکی از مناطق مهم برای پرندگان مهاجر زمستان گذران و بهار و تابستان گذران است.

 

در زمستان سال قبل حدود ۹۰ گونه پرنده مهاجر زمستان گذران با جمعیت ۸۳۰ هزار بال به مازندران کوچ کردند و تا قبل از فرارسیدن بهار این استان را به مقصد سیبری و آسیای مرکزی ترک کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.