پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| مبلغان دینی رمضان به مناطق مختلف مازندران اعزام شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلبه نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الله، از اعزام هزار و 683 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف شهرهای مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه از این تعداد مبلغ اعزامی هزار و 400 نفر بومی و مابقی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد هستند، افزود: بخشی از این مبلغان اعزامی را خواهران مبلغ تشکیل می‌دهند که به مراکز و مناطق تبلیغی مشخص اعزام شدند.

شکریان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یک ظرفیت تبلیغی مناسبی برای بیان حقایق دین و ارزش‌های الهی است، گفت: با توجه به نفوذ کلام روحانیت در جامعه، می‌توان از این توان و ظرفیت بالا در جهت تحقق اهداف تبلیغی استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به وجود بیش از چهار مسجد در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم اقامه نماز جماعت و همچنین اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در مساجد محوری استان با حضور مبلغان دینی برگزار شد.

شکریان استقبال مردم برای اعزام روحانی به مساجد، تکایا و حسینه‌های استان را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی امکان اعزام روحانی به همه مناطق و روستاهای استان وجود ندارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، اقامه نماز، بیان احکام، پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و سخنرانی پیرامون مسائل روز کشور و جهان اسلام را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان تکرار شدنی نیست، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بالای این ماه با فضلت در جهت تبیین و تبلیغ مبانی اعتقادی در جامعه بهره گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دل‌ها و قلوب مردم به به ویژه نسل جوان برای بهره‌گیری معنوی از حقایق دین کاملاً آماده است، افزود: همه لحظات ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم در جهت گسترش معنویت در جامعه است.

شکریان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی بر ضرورت تبیین دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی مبلغان دینی تأکید کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه مبلغان به عنوان پرچمداران تبلیغ در جامعه اسلامی نقش محوری در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی عهده دار هستند، گفت: مبلغان دینی باید در کنار برنامه‌های تبلیغی خود در این مسیر مهم نیز گام بردارند چون یکی از نیازهای مهم جامعه امروز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه روحانیان باید نقش و اثرگذاری استفاده از کالای ایرانی را برای مردم بازگو کنند، افزود: امروز جامعه بیش از هر زمان نیازمند توجه به اقتصاد بومی و تقویت آن در جهت رفع مشکلات موجود است.

شکریان با بیان اینکه متأسفانه امروز جامعه اسلامی با مشکلات اخلاقی و معضلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری مواجه است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید در این فرصت یک ماهه در جهت تقویت اخلاق دینی و کاهش آسیب‌های موجود گام بردارند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم هیچ مسجدی در ماه مبارک رمضان امسال بدون روحانی نماند، خاطرنشان کرد: به همین منظور از ظرفیت بومی و مبلغان اعزامی در جهت تأمین نیازهای مساجد استان استفاده کردیم.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.