پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| قلعه مارکوه رامسر بازسازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، مجتبی رضوانی امروز در مراسم روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: در برههای از زمان کسانی که از میراث فرهنگی و محیط زیست سخن می‌گفتند ژست روشنفکری می‌نامیدند اما اکنون همگان از وجود بحران در حوزه آب و محیط زیست و لزوم حفظ میراث فرهنگی مطلع هستند.

وی افزود: آنهایی که در دوره‌های گذشته توجهی به محیط زیست نداشتند هر چه خواستند بر سر این حوزه‌ها آوردند که سبب ایجاد بحران شدند.

رضوانی میراث فرهنگی را به دو بخش میراث معنوی و ملموس تقسیم کرد و گفت: آداب و رسوم و آیین‌ها دستاوردهای یک ملت در سال‌های متمادی محسوب می‌شوند که زمان باعث صیغل زائقه مردم شده است.

وی گفت: تحولات سیاسی در جهان سوم باعث برهم زدن آیین‌ها شده است که در این برهه باید به سنت‌های گذشته احترام گذاشته شود و از کسانی که در مسیر احیای آیین‌ها گام برمی‌دارند قدردانی و همراهی کرد.

شهردار کتالم و ساداتشهر، قلعه مارکوه را یک هویت برای شهرستان دانست و با بیان اینکه از این قلعه می‌توان منطقه محال ثلاث را مشاهده کرد، گفت: خشت خشت دیوارهای این قلعه از دردها، شادی‌ها و آواها ملموس شده است.

رضوانی احیای قلعه مارکوه را یک ضرورت دانست و گفت: با احیای این قلعه آداب و رسوم منطقه احیا و گسترش مییابد.‌

وی از ثبت 13 اثر معنوی مدت اخیر در شهرستان رامسر خبر داد و با اشاره به اینکه چای رامسر به ثبت ملی خواهد رسید گفت: احیای انجمن‌های فرهنگی هنری در شهر کتالم و ساداتشهر باید هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

شهردار کتالم و ساداتشهر از برنامه‌ریزی جهت احیای قلعه مارکوه به همت شهرداری و شورای این شهر خبر داد و گفت: در سال جاری آغاز بازسازی پله‌ها و روشنایی قلعه مارکوه صورت خواهد گرفت و با یک سناریوی از پیش تهیه شده در جهت معرفی این قلعه در سطح کشور اقدام خواهیم کرد.

رضوانی افزود: به دنبال قول دادن‌های بی‌برنامه نیستم و کاری را که در شهرداری انجام می‌دهیم را مردم از نزدیک می‌بینند و لمس می‌کنند که گزارش کارمان را اعلام می‌کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.