پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| فرزند شهید طوسی: اهداف انقلاب و شهیدان در یادواره‌ها تبیین شود

0

سمیه قاسمی طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: سردار شهید طوسی به مثابه بسیاری از شهدای دیگر در انقلاب و دفاع مقدس همواره در مسیر امام راحل و ارزش‌های ایشان فعالیت کرده و ولایت‌پذیری را سرلوحه فعالیت‌های روزمره زندگانی خود قرار داده بود.

وی افزود: در شرایط کنونی که استکبار جهانی با نقشه‌های گوناگون سعی در تخریب افکار جوان ایرانی دارد بهترین راه برای حفظ وحدت و رفع مشکلات جامعه تمسک به آیات الهی و تبعیت از ولی‌فقیه زمان است که باید تقویت شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه تبعیت محض از ولی‌فقیه باید در بین آحاد مسئولان جامعه تقویت شود، تصریح کرد: رمز ماندگاری شهدا و پیروزی رزمندگان در جنگ هشت ساله حمایت بی‌چون و چرا از ارزش‌های ولایی و اسلامی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف در جامعه نباید به شکل غربی و غیراصولی ترویج یابد، افزود: اقامه نماز جماعت و رعایت اعمال نیک و ترویج آن بین کودکان و جوانان باید از سوی والدین تقویت شود.

قاسمی طوسی با اعلام اینکه شهید طوسی عاشق واقعی ولی‌فقیه بود و از این حیث شوق شهادت داشته است، تصریح کرد: یادواره‌ها برای پاسداست و گرامی‌داشت و در جهت یادآوری یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود و یادواره‌ها حامل بار عاطفی و احساسی هستند که نمی‌تواند به تنهایی فرهنگ ایثار را به نسل امروز انتقال دهد.

وی یادآور شد: در مراسمات شهدا، صحن‌های جنگ و ایثار برای دوستداران ارزش‌های واقعی انقلاب و بازماندگان از جنگ و قافله ایثار و شهادت تجدید خاطره شود و به نسل جوان معرفی شود.

یگانه فرزند شهید طوسی با بیان اینکه رفتار درست ما انعکاس دهنده و نشان دهنده باور درونی ما است، گفت: در این زمینه وصیت نامه شهدا باید مورد توجه قرار گیرد که مسئولانی که به واسطه نظام اسلامی روی کار آمدند باید خالصانه و بی‌ادعا خدمت کنند و مردم این خضوع و خدمت بی‌منت را لمس کنند.

وی بیان کرد: مادران و همسران شهدا زنانی هستند که به راهی که همسرانشان انتخاب کردند احترام گذاشته همان زنانی که در اوج جوانی استقامت کردند و فرزندان صالحی را تربیت و تحویل جامعه دادند و در آن زمان همه پشت امام بودند اکنون نیز باید برای سربلندی و سرافرازی کشورمان همه از هر قشری پشت ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به کشور نرسد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.