پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| سواحل بابلسر از زباله پاکسازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید مرتضی شفیعی امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بابلسر اظهار داشت: با توجه به استفاده از ظرفیت‌های مکانیزه در بهبود و کیفیت جمع آوری زباله و نظافت شهری، شهرداری با مجوز شورای شهر بابلسر درصدد استفاده از سیستم‌های مکانیکی در ناوگان خود در راستای ایجاد و امکان مکانیزه کردن نظافت شهری در بخش خدمات شهری است.

وی افزود: شهرداری ضمن پیگیری خرید دستگاه های مورد نیاز شهری اخیراً اقدام به خرید یک دستگاه جاروب ساحلی ( ساحل روب) برای جمع آوری زباله و پاکسازی ساحل شهر کرده است.

شهردار بابلسر این اتفاق را شروع یک حرکت نو و نگاه تازه به دریا و سواحل خزر دانست و تصریح کرد : با توجه به نیاز مبرم شهر بابلسر در بکارگیری دستگاه‌های مکانیکی نظافت شهری استفاده بهینه از این نوع دستگاه ها در اولویت کار شهرداری قرار گرفت.

شفیعی با اشاره به اینکه ساحل دریا باید همیشه به طور مستمر پاکسازی شود، گفت: با توجه طول ساحل شهر و استفاده مردم و مسافران از آن باید ساحلی تمیز، زیبا و در خور شأن شهروندان داشته باشیم.

احمد واثق نژاد، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری  بابلسر نیز، منابع اعتباری قابل توزیع فرمانداری را در سه ردیف اعتبارات تملک استانی، متوازن متمرکز و سه درصد نفت به زیر ساخت‌های مناطق محروم عنوان کرد و گفت: اعتبارات شهرستان بابلسر در سال 97 ز محل تملک استانی و متوازن متمرکز بالغ بر 13 میلیارد تومان است.

وی افزود: اعتبارات تملک استانی حدود سه میلیارد و 818 میلیون تومان و متوازن متمرکز بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 97 از سوی شورای برنامه‌ریزی استان در نظر گرفته شده است.

واثق نژاد، هدف از توزیع اعتبارات قانون استفاده متوازن را ارتقا شاخص‌های برخورداری در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیربنایی در شهرستان‌های کمتر از متوسط کشوری عنوان کرد و گفت: اولویت با پروژه‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالاتر و دارای فاصله بیشتر از میانگین کشوری در شاخص مربوطه و در جهت اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

واثق نژاد، اختصاص اعتبار برای تعمیر و تجهیز ادارات احداث فضاهای اداری را ممنوع عنوان کرد و گفت: در انتخاب پروژه‌های متوازن متمرکز ، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و دیون‌دار سنوات گذشته از محل این منبع اعتباری در اولویت است.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.