پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| دولت امکانات کافی برای حفاظت از جنگل‌های شمال اختصاص دهد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید یونس حسینی عالمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: پرونده اخیر اختلاس مربوط به شهرداری ساری نیست بلکه مربوط به سازمان عمران بوده که در مرحله کارشناسی است و ممکن است بررسی نهایی آن کمی زمان ببرد و در زمینه پرونده فساد اخلاقی شورای شهر بابل نیز این موضوع سه بخش تبدیل شد که بخش نخست این پرونده در دادگاه انقلاب رای صادر اما قطعی نشده است و بخش دوم در دادگاه کیفری دو و بخش سوم در کیفری یک به دلیل نوع اتهام رای صادر شد.

وی افزود: در زمینه طرح تنفس جنگل در استان عده‌ای مدافع و عده‌ای نقد دارند که می‌گویند کار کارشنای جامع نشد که این طرح در قانون پنج ساله ششم اقتصادی مطرح شد. جنگل‌ها در دامنه‌ها هستند که تخریب و برداشت بی‌رویه آن موجب وقوع سیل و سیلاب می‌شود که به جد از نوع برداشت و نحوه برداشت دقت‌های لازم را اعمال کنیم.

حسینی عالمی با بیان اینکه جنگل به دلیل در دسترس بودن موجب سوءاستفاده عده‌ای از سودجویان شد که در 9 ماهه امسال 586 نفر در زمینه قاچاق چوب دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که از این تعداد شش نفر خانم بودند که نشان می‌دهد. دولت امکانات اعتبار و بودجه کافی را برای حفظ منابع طبیعی و جنگل اختصاص نمی‌دهد.

دادستان مرکز استان در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: معاونت برنامه‌ریزی دادگستری در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری نشست‌های مختلف با سرمایه‌گذاران و بازدید از مراکز اقتصادی و تولیدی و جلسات مستمر با بانک‌ها جهت حمایت از تولیدکنندگان در راستای سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد.

وی در زمینه معضل زباله در استان گفت: در استان مشکل داریم که بازدیدهای مختلفی از مراکز دفع زباله انجام و گزارش‌ها مستمر دریافت می‌شود.

حسینی عالمی گفت: سخنان استاندار مبنی بر اینکه مدیران از خبرنگاران شکایت نکنند جای تحسین دارد که برای پیشگیری از مشکلات، خبرنگاران به درستی رسالت خود را ایفا و مسئولان جهت ارائه گزارش و مصاحبه تلاش کنند با رسانه‌های رسمی و دارای مجوز همکاری کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر واگذاری سکوی زباله ساری بدون نظر شورا گفت: شوراها باید بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشند و اگر خلاف قانون عمل کرد شورا باید ورود پیدا کند.

این مسئول قضایی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های وضعیت شکار در کل استان است که پرندگان و چارپایان بی‌رویه شکار می‌شوند گفت: تاکنون بیش از هزار تور صیادی جمع‌آوری شد که به دلیل حجم بالای شکار در بابلسر و فریدونکنار فشار جهانی و کشوری بر این دو شهر زیاد است.

وی در زمینه تخلف مراکز نیکوکاری بابل و ساری گفت: این پرونده در حال بررسی است که مردم در زمینه کمک ابتدا به نهادهای رسمی مانند کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی پرداخت کنند.

حسینی عالمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اختلاس مدیرکل سابق ارشاد گفت: اختلاس با تخلف مالی فرق دارد هیچ‌ گونه اختلاسی صورت نگرفت تنها تخلف مالی به دلیل آن که بودجه به جای آن که در محل خود هزینه شود در جای دیگر هزینه شد که سازمان بازرسی در حال بررسی است که مسئولان ارشاد باید پاسخگو باشند و اصحاب رسانه ابتدا باید به فکر آبروی افراد باشند و قبل از دستگاه قضا اقدام به صدور رای نکنند.

دادستان مرکز استان در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز گفت: زمین ذخیره فرزندان است که مردم زمین‌های کشاورزی خود را نفروشند وقتی به فروش رسید تبدیل به خانه و ویلا می‌شود اکنون گستردگی به گونه‌ای است که کمتر شد اما متوقف نشده است.

حسینی افزود: مردم می‌توانند گزارشات خود مبنی بر تعرض به منابع طبیعی، محیط زیست و تخلفات رستوران‌ها را به شماره 0911229 3240 به صورت پیامک اعلام کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.