پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| درس‌آموزی از منش و سیره شهیدان واجب است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی شامگاه جمعه در سومین یادواره شهید امنیت پایدار شهید روح الله سلطانی در مصلای بزرگ آمل با بیان اینکه مقام شامخ شهدا آن قدر با ارزش است که نمی‌توانیم جایگاهی به آن اشاره کنیم اظهار داشت: پشت سر ارزش‌ها، اندیشه و آرمان‌های شهدا یک عده ای در حال حرکت هستند در حالی که شهدا در جلوی این ارزش‌ها قرار دارند.

وی شهید سلطانی را سلطان عقلانیت و عشق عنوان کرد و افزود: حضور هر یک از علما، شخصیت‌ها و مسئولان در این محفل یک بعدش لبیک گویی به درون خود به مانند یک استغفار و بازگشت به راه شهدا است. برگزاری این محافل و یادواره‌ها نیز فقط یک اجتماع نیست بلکه در آن نشان دادن یک جلوه عملی است تا به سمت آرمان‌های شهدا حرکت کنیم.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه شهید سلطانی جوان رعنا، یل مازندران و به تعبیر مقام معظم رهبری دانه بلند مازندرانی بوده که از مهم‌ترین شاخصه اش عقلانیت او بوده است، افزود: جوانان استان لازم است خصوصیات این شهید را بیاموزند چرا که شهید یک سال قبل از شهادتش در سال 93 از بین هشت نفر منتخب و فرهیخته و زبده مناطق علمی و نظامی در کل سپاه پاسداران نفر اول انتخاب شد با توجه به اینکه سن زیادی نداشت.

وی ادامه داد: شهید اگر جلوه‌های تهذیب پشتوانه‌اش نبود به آن جایگاه معنویت نمی‌رسید و جوانان ما باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

بی‌آزار با تاکید بر اینکه افرادی در این زندگی روزگار مال اندوزی می‌کنند و با یقه بسته به بیت المال پا می‌گذارند، افزود: درس آموزی از منش و سیره شهدا در برهه کنونی بر همگان واجب است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنها به اسم اسلام عده ای می‌خواهند بی عهدی، ضمانت، تاریک صفتی دشمن مکتب اسلام و تشیع را انکار کنند اما به سند قرآن ما آن را بر نمی تابیم، یادآور شد: آن کسانی که حرف‌های غیرانقلابی می‌زنند و خاستگاه‌شان اندیشه لیبرال است در واقع رفتار عملیاتی آنان به جای مدیریت جهادی متاسفانه روش تکنوکرات و گرایش به غرب زدگی مطلق است؛ با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خطبه نماز عید فطر بر عدم ایجاد دو قطبی در نظام، امروز این اتفاق افتاد.

بی‌آزار اضافه کرد: همه باید منسجم و متحد باشیم و حرف جهت‌دار زدن معنی ندارد اگر چه یک نکته وجود دارد که بعد از مشخص شدن راه دشمن عده‌ای با لباس کانون قدرت دارند این زمزمه‌ها را می‌کنند و نفوذی منافق در مسیر اهداف انقلاب نیستند مراجع امروز فریاد زدند که این حرف‌ها رسماً حرف‌های غیرانقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما هزینه کمی نداده است و بیش از دو هزار شهدای مدافع حرم و بیش از سیصد هزار شهید دفاع مقدس، شهدای مرزبانی و وطن، فاطمی نثار کردیم، گفت: برای این امنیت پایدار ما چقدر هزینه کردیم بنابراین بر نمی‌تابیم، مگر اینکه سربازان سید علی جان داده و مرده باشند که ما نسبت به دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و پیاده شدن در مقابل دشمن سرمایه تقابل و مبارزه مان را از دست دهیم.

بی‌آزار با بیان اینکه ما به خون این شهدا مدیون هستیم و شعار شهدای ما سیدالشهداست؛ ما ایستادگی را آموختیم، بیان کرد: با توجه به اینکه یک دوره‌ای آدرس اشتباهی به مردم دادند و آقا فرمودند که این تجربه باید ایجاد می‌شد، اگر چه تجربه تلخی هم بود و نتیجه‌اش این بود که چند سال خیلی از اقدامات در سرعت‌های مختلف و رتبه های جهانی جا ماندیم اما این تجربه و گفتمان باید اتفاق می افتاد.

وی عنوان کرد: یک جمعی هم واقعا بر جام ولایت لغو کرده بودند و سراغ برجام رفتند شکی در آن نیست اما آن خواستگاه بر ایجاد این بی تجربگی بود و امروز این نتیجه یک تجربه تلخ است.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه دشمن به سند قرآن و اسلام تکلیفش معلوم است، مطرح کرد: وادادگی مطلق از دشمن است چرا که در پی آن هستند تا به ریشه این کشور بزنند و اصل این مسیر را جمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش کسانی که به خون شهدا بر این صندلی نشستند بر این اصل عقلانیت شهدا رقم بزنند و متوجه شوند و در مقابل این دشمن به ایستادگی بپردازند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.