پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| خدمات‌ "کاروان سلامت احسان" به مردم سیل‌زده‌ استان‌های شمالی

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد ودود حیدری با اعلام این خبر گفت: در راستای خدمت‌گزاری و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و حضور مؤثر در فرآیند امداد و نجات در بلایا و حوادث طبیعی که جزو سیاست‌های اصولی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است بلافاصله پس از وقوع سیل در شمال کشور کاروان سلامت احسان مجهز به تجهیزات پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی، تخت بستری و داروخانه عازم روستاهای محروم و دور از مرکز این مناطق شد.

مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: کاروان سلامت احسان به مدت 3 روز در مناطق سیل‌زده‌ غرب مازندران و شرق گیلان حضور داشت و به بیش از 250 نفر از آسیب‌دیدگان سیل، خدمات پزشکی و امدادی ارایه کرد.

وی تصریح کرد: از آن‌جا که سیل اخیر خسارت‌های مبنایی صد درصدی نداشت شاید در نگاه اول نیازهای درمانی و امدادی کم‌تری احساس می‌شد اما پس از حضور کاروان سلامت احسان مشخص شد که نیازهایی در حوزه‌ سلامت و درمان وجود دارد.

به گفته‌ حیدری یکی از سیاست‌های بنیادی قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بهره‌گیری از گروه‌های جهادی، نیروهای خدوم و تقویت مشارکت‌های مردم برای حضور مؤثر در امداد و نجات در بلایا و حوادث طبیعی است.

وی تصریح کرد: همه‌ گروه 10 نفره‌ جهادگران شامل پزشک، پرستار و مسئول آزمایشگاه که در کاروان سلامت احسان در مناطق سیل‌زده حضور داشتند از نیروهای بومی منطقه بودند.

مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر رایگان بودن تمامی خدمات کاروان سلامت احسان گفت: تمامی خدمات پزشکی و امدادی حتی تحویل دارو به آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده‌ شمال کشور به‌طور صد درصد رایگان انجام شده و تیم جهادگران سلامت در 3 روز حضور خود با سفر به روستاهای مختلف مشغول خدمت‌رسانی بودند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.