پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران بیشترین شهدای مدافع حرم را دارا است

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران بیشترین شهید مدافعان حرم را دارد، گفت: این شهیدان به معنای واقعی کلمه محسن بودند و ما امیدواریم ادامه دهندگان واقعی راه آن‌ها باشیم

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سردار عبدا… ملکی، در گفتگو با مازندمجلس درباره اهمیت گرامیداشتِ یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و برگزاری مراسم های یادبود، اظهار کرد: همه رزمندگان اسلام به این مساله اعتقاد راسخ و کامل دارند که ما خواستار دین و ارزش‌های الهی هستیم و این را نیز از دین آموختیم که چگونه از ارزش‌های خود دفاع کنیم.

 

 وی، افزود: این فرهنگ‌ها، برآمیخته از فرهنگ عاشورایی و حسینی هستند و شهدای ۸ سال دفاع مقدس نیز با همین فرهنگ از کیان نظان و کشور ما دفاع کردند. رفتن مدافعان حرم به سوریه برای دفاع از حرم، با همین نگاه بوده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه من بارها در صحبت‌های خود عرض کردم که رفتار شهدای ما در سوریه، عراق، یمن، همه ریشه در دین و آموزه‌های ما دارد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نیروهای لشگر ۲۵ کربلا با آنکه فرسنگ‌ها از کشور و زادگاه خود دور هستند به عشق اباعبدالحسین (ع)، بی‌بی زینب و اهل بیت، به جبهه مقاومت کمک می‌کنند.

 

سردار ملکی، ادامه داد: ما باید با برگزاری چنین مراسم‌هایی یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم پیام‌های آن‌ها را به درستی منتقل کنیم چرا برخی از افراد جامعه از سر ناآگاهی، مسائل مادی را دنیوی را مطرح می‌کنند که زیبنده شهداری ما نیست.

 

وی: خاطرنشان کرد: برای نمونه شهید کابلی که یک فرزند پسر و یک فرزند دختر داشت به عنوان یک جانباز و پیشکسوت‌ رزمندگان و مسئول انجمن راویان شهدای مازندران، نه تنها خود به جبهه می‌رود بلکه فرزندش را نیز با خود می‌برد هر دو مَرد خانه برای دفاع از مقدسات اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌روند که یکی شهید می‌شود و یکی باز می‌گردد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، تصریح کرد: شهید بلباسی پاسدار جوان ما که برادرزاده شهید سردار بلباسی هست نیز همینطور. وی یک ماه تمام در مناطق عملیاتی جنوب بخاطر کاروان‌های راهیان نور و مسائل اردویی حضور داشت بنده که برای عرض خسته نباشید به منطقه شلمچه و منطقه عملیاتی والفجر ۸ رفتم، این جوان عزیز را دیدم که برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس چقدر تلاش و کوشش می‌کند.

 

سردار ملکی، افزود: شهید بلباسی وقتی از جنوب برگشت واقعا از نظر جسمی خسته بود اما (پس از ۴۸ ساعت از بازگشت وی) وقتی حضور او در سوریه احساس می‌شود بلافاصله لبیک می‌گوید و عازم می‌شود.

 

وی، ادامه داد: از سوریه نیز در تماس‌هایی که با هم داشتیم بسیار به مسائل و موضوعات آن (هفت تپه، منطقه چیلات و…) حساسیت و دغدغه داشت تا اینکه بالاخره به مقام شهادت نائل شد بنابراین ما اگر می‌خواهیم این ارزش‌ها را جوانان، به نسل آینده و به تاریخ منتقل کنیم باید چنین برنامه‌ها و مراسم‌هایی داشته باشیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، درباره برنامه‌های بنیاد در راستای گرامیداشت راه مدافعان حرم، گفت: ما نیز در این رابطه برنامه‌هایی درنظر داریم ضمن اینکه مسئول تدوین اجرایی ما حاج مفید اسماعیلی که خود نیز از مدافعان حرم هست هنوز در سوریه حضور دارد و بلافاصله پس از بازگشت ایشان می‌خواهیم آثاری را درباره مدافعان حرم تدوین کنیم و به چاپ برسانیم.

 

سردار ملکی، در ادامه با بیان اینکه وقتی برای دست بوسی جانبازان مدافعان حرم به بقیه‌ا… رفتم که توفیقی برای بنده بود صحنه هایی دیدم که احساس کردم ما خیلی از این عزیزان عقب هستیم، افزود: برادری کشاورز بود و دلیلی نداشت به سوریه برود می‌توانست همین جا بماند و به کار و زندگی خود بپردازد اما وقتی فهمید که بنده یکی از پیشکسوتان جبهه‌ها و مسئولان مازندران هستم، گریه می‌کرد که چرا شهید نشده است.

 

وی با طرح این سوال که آیا چنین افرادی دغدغه پول و مال دارند؟ گفت: این‌ها محسن هستند و کسانی که محسنند همه چیز خود (جان و مال و علم و آبروی خود) را در راه خدا اهدا می‌کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه مازندران بیشترین شهید مدافعان حرم را دارد، گفت: این شهیدان به معنای واقعی کلمه محسن بودند و ما امیدواریم ادامه دهندگان واقعی راه آن‌ها باشیم./مازند مجلس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.