پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران به دوره سازندگی رسید/ ضرب الاجل برای بازسازی مسکن

0

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران حفظ روحیه مردم را ضروری دانست و گفت: باید تدابیر صورت گرفته و حضور میدانی استاندار و مسئولان چکه پوشیده سبب خرسندی مردم شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برخی مناطق گلستان از جمله آق قلا پوشیده از آب است گفت: بخشی از مشکلات در مازندران حل شده و وارد دوران بازسازی سیل شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سرپناه مردم و مسکن استان باید به سرعت تأمین شود گفت: کار تعمیراتی مسکن سیل زدگان باید سریعاً و حداکثر تا دو ماه آینده پایان رسد و کار احداث مسکن نیز حداکثر باید تا پایان فصل تابستان به پایان رسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در حوزه مسکن و معیشت در جلسه هفته جاری دولت بررسی می‌شود درباره خسارات بخش کشاورزی در مازندران گفت: پرداخت خسارت به کشاورزان در این بخش باید بررسی شود هرچند بیمه کشاورزی وجود دارد و حمایت‌های لازم می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خواهان تهیه طرح مشخص برای جبران خسارت در بخش کشاورزی شد و گفت: باید شاخص‌ها و معیارهایی برای کمک کردن به بخش کشاورزی در مازندران تهیه شود زیرا مازندران قطب کشاورزی به شمار می‌رود.

جهانگیری همچنین درباره واردشدن خسارات به زیربناها در استان گفت: راه‌هایی که تخریب شده باید به سرعت مرمت و بازسازی شود.

سیل پاسخ بی مهری بشر به طبیعت است

وی با عنوان اینکه سیل خیزی مازندران مسئله و دغدغه جدی شده است از تهیه جامع سیلاب در استان خبر داد و گفت: سیل پاسخ بی مهری است که توسط بشر نسبت به طبیعت انجام شده است.

معاون اول رئیس جمهور، ویلاسازی، تخریب طبیعت، جاده سازی ها و غیره را عامل تخریب بیان کرد و گفت: دو سه بار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصمیمات جدی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده است اما به نظر می‌رسد دلسوزی‌های بی مورد مانع کار شده است.

جهانگیری با بیان اینکه موضوع سدسازی درمازندران نیز باید مورد توجه قرار گیرد گفت: سرمایه گذاری باید طبق اصولی انجام شود و باید لایروبی رودخانه‌ها، اختصاص ردیف بودجه برای مهندسی رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ورودی جدی دستگاه‌ها پس از دستور و پیام مقام معظم رهبری

معاون اول رئیس جمهور درباره آب شرب گفت: مسائل مربوط به سیل با همت مسئولان ظرف چندماه حل می‌شود و با دستور و پیام معظم رهبری و ورود نیروهای مسلح، مشکلات بزودی حل می‌شود.

وی با عنوان اینکه مازندران یکی از استان‌های مهم و راهبردی کشور است گفت: انتخاب اول مردم ایران برای سفر، مازندران خواهد بود و به سیل و برف کاری ندارند و این نشان می‌دهد که باید مسیر توسعه استان به خوبی پیش رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.