پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| بصیرت زنان پاکدامن توطئه‌های استکبار را در فتنه 88 خنثی کرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، برای تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی، در بحث زنان انقلاب اسلامی ایران امروز به چهل سالگی خود رسید و دستاورها و پیشرفتهای داخلی و بین المللی خوبی را تجربه کرد که علی رغم هجمه‌های فراوانی که استکبار جهانی دارد در اعماق قلب مردم آزادی خواه جهان جای گرفته وهر روز نیز بر پیشرفت وعظمت ما افزوده می‌شود.

به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با عملکرد بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران، خانم فرشته پازوکی میهمان دفتر تسنیم مازندران بوده که ماحصل مصاحبه خبرنگاران تسنیم را در زیر بخوانید.

تسنیم: مهم‌ترین دستاوردهای بسیج زنان کشور در مقایسه با ابتدای انقلاب چیست؟

پیشرفت انقلاب اسلامی در طول چهار دهه بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاوردها در جامعه موجب امیدآفرینی و ایستادگی بیش از پیش مردم را در برابر توطئه نشان می‌دهد. در سال 57 تنها 35 درصد زنان باسواد بوده و امروز حدود90 درصد باسواد هستندو تعداد دانش آموز دختر از دو میلیون نفر در سال 55 به 6 میلیون نفر در سال 95، تعداد دانش آموختگان زن از 6 درصد در سال 55 به 44 درصد، تعداد طلاب زن از چند ده نفر به 80 هزار طلبه و 40 هزار دانش آموخته رسید.

تسنیم: در بخش دانشگاهی و تربیت استاد و دانشجو بسیج زنان در کشور چه دستاوردهایی داشت؟

پیش از انقلاب چهار درصد اساتید دانشگاه زن بودند  و امروز 20 درصد اساتید دانشگاه را تشکیل می‌دهند.امروز 70 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها و بیش از دو میلیون و 700 نفر از اساتید حوزه علمیه زنان هستند. تاسیس دهها دانشگاه، دانشکده و پژوهشکده مخصوص بانوان که قبلا مطلقا وجود نداشت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

تسنیم: در حوزه ورزش و زیرساخت‌های ورزشی چه دستاوردهایی داشتید؟

در عرصه ورزش بانوان از هفت رشته در سال 57 به 38 رشته توسعه یافته  و همچنین رشد نجومی تعداد مربیان ورزشی زن از 9 نفر به 35 هزار نفر که نماد توسعه حقیقی نظام ورزشی زنان است. تعداد ورزشگاه‌های اختصاصی پس از انقلاب 30 برابر شد و همچنین بیش از دو هزار نفر از بزرگ‌ترین تشکل مردمی زنان در جهان با 9 میلیون نفر عضو 16 هزار پایگاه بسیج جامع زنان ایران بوده و مشارکت زنان در امور سیاسی نیز قبل از انقلاب ناچیز و بعد از انقلاب بر اساس شایسته‌سالاری و توانایی‌های زنان بعد از انقلاب رشد قابل توجهی داشت.

تسنیم: بسیج زنان چند شهید و جانباز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است؟

هفت هزار شهیده و 5 هزار جانباز زن نماد مقاومت ایثار و نقش آفرینی ممتاز زنان دردفاع مقدس است که 29 زن شهیده و 4 جانباز نیز مازندران تقدیم انقلاب کرد.

تسنیم: مهم‌ترین کارکردها و الگوسازی‌های بسیج زنان در جامعه با چه اهداف و محورهایی است؟

نقش زنان و سو استفاده‌هایی که در طول تاریخ از زنان موجب فتنه انگیزی شد. در قرآن نیز بیان شد که زن آمد تا در دستیابی به کمال و ذلت مساوی هستند. در تاریخ مردانی اعمال زشتی دادند در کنار آنان زنانی بودند که این اعمال را انجام دادند و به درجه پستی رسیدند. حدیث از امام علی(ع) داریم که در آخر الزمان و نزدیک شدن به زمان موعود که بدترین زمان‌ها است زنانی ظاهر می‌شوند بی حجاب و عریان بیرون می آیند و خودنمایی می‌کنند از دین خارج می‌شوند.

نقش زنان در جامعه بسیار موثر است. در زمینه سیاسی درقرآن هم هر جایی که الگو را مثال بزند از مریم بنت عمران و آسیه همسر فرعون را بیان می‌کند.از طرفی زنان فتنه‌گر نیز از همسران حضرت نوح و لوط هستند که می خواهد نقش زنان را به یک طریقی نشان دهد.

بعد از انقلاب همه هدف دشمنان براندازی نظام جمهوری اسلامی و مخالفت با آن را می پردازد به جهت اینکه تحت هیچ شرایطی نظام جمهوری اسلامی شکل نگیرد تا آنان به اهداف خود دست یابند.

تسنیم: با توجه به سیاست‌های استکبار در تخریب بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی، مهم‌ترین اهداف و برنامه های بسیج زنان چیست تا کنون چه کردید؟

همان طور که می دانیم غرب درصدد آن است تا با اجرای طرح نظم نوین جهانی به جهت تحکیم بخشیدن قدرت خود در جهان با بکارگیری از کشورهای دیگر پازلی را برای خود چیده که در این پازل نقش زنان را بسیار پررنگ و اثر گذار دانست. چرا که زنان در حوزه جنگ نرم و رسانه ای بسیار اثر گذار هستند. یکی از این نقش‌هایی که زنان در انقلاب ایجاد و ایفا کردند بسیار اثرگذار هستند.

تسنیم: نقش بسیج زنان در خنثی‌سازی فتنه 88 چه بود؟

در فتنه 88 نیز زنان با بصیرت و زنانی که فتنه‌گری کردند  حضور داشتن. در این فتنه دشمن با بحث براندازی نظام تمام قدرت خود را به کار برد و از وجود زنان نیز استفاده کرد که در این جریان با مظلوم نمایی و کشته‌سازی، تلاش داشت بگوید نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ فرقی با نظام پهلوی نداشته و یک کپی برداری در این زمینه خواست انجام دهد که موفق نشد همچنین با ارائه لیست جعلی 72 نفر از کشته ها خواستند اوضاع را بر علیه کشور جلوه دهند اما با تبه عمل آمده مشخص شد.

بسیاری از این افراد در حوادث دیگر کشته شده بودند و دروغ گویی و جعلی بودن آنان رو شد. بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری، مردم با بصیرت ایران به خیابان‌ها آمدند و نقشه شوم دشمن را خنثی کردند و نشان دادند ما زنانی با بصیرت هستیم و به موقع و به جا در عرصه‌هایی که نیاز باشد حمایت خودمان را از نظام و ولایت داریم که این امر عملا مشتی محکم بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی بوده است.

تسنیم: یکی از برنامه‌های فرهنگی بسیج زنان حضور در جشنواره‌هایی مانند عمار است در این بخش چه کردید؟ و چه اولویت‌هایی دارید؟

بسیج جامعه زنان برنامه‌های مختلفی در زمینه آگاه‌سازی قشر عظیم و فهیم زنان هر سال در دهه بصیرت برنامه‌های مختلفی با موضوعات نشست‌های بصیرتی و نهضت روشنگری در تمام پایگاه‌ها و حوزه‌ها برگزار می‌شود. گفتمان‌سازی، تبیین ابعاد فتنه و آگاه‌سازی بصیرتی در حلقه های تربیتی صالحین در تمامی شهرستان اعم از محلات، قشری، دانش آموزی دانشجویی و اساتید برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار از 3 تا 15 دی ماه در پایگاه و حوزه خواهران استان با موضوع بصیرت افزایی از دیگر برنامه‌های ما است. تشکیل ستاد گفتمان‌سازی نشست با موضوع تبین و حفظ دستاوردهای انقلاب نمایشگاه توانمندی‌های زنان بعد از انقلاب از برنامه‌هایی است که در طی سال و دهه بصیرت برای جامعه زنان برگزار می‌کنیم.

تسنیم: مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج زنان در زمان جنگ و پس از جنگ چه بود؟

ماموریت‌هایی که ما در بخش جامع زنان داریم نقش زنان در تمام عرصه‌ها مشخص است که بعد از انقلاب اسلامی زنان روحیات و کرامات خاصی پیدا کردند و در5 آذر 58 به دستور حضرت امام تشکیل بسیج صادر شد که زنان نیز به ندای امام لبیک گفتند و جامعه بسیج زنان راه اندازی شد.

بعد از جنگ تحمیلی نیز حمایت‌های بی دریغی با ستاد پشتیبانی از جبهه و جنگ و رزمندگان اعلام کردند و فعالیت زیادی در این عرصه‌ها داشتند بعد نیز با تشکیل گردان‌های رزمی در حفظ زنان و جامعه نقش مهمی ایفا کردند و بعد از آن  در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، روانشناختی در تمام دیگر عرصه حضور پررنگ و بعد با تشکیل گردان‌های رزمی در حفظ زنان و جامعه نقش مهمی ایفا کردند.

تسنیم: مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجرایی که در حال حاضر دارید چیست؟

تثبیت ارزش‌های اسلامی از طریق شناسایی، حمایت و الگوسازی نخبگان علمی اعم از پزشکان، اساتید نویسندگان و فرهیختگان جامعه زنان، نقش موثر در اقتصاد مقاومتی از طریق حمایت‌های مادی و معنوی خانواده‌ها وبرای خودکفایی، کاهش هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها ، طرحی با عنوان تجلی محبت و پیوند آسمانی و ازدواج آسان، تهیه جهیزیه هزاران نفر از دختران نیازمند، همکاری با لشگر مردمی حضرت زینب (س)کمک و پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی از طریق جذب و کمک‌های مردمی با رویکرد استکبار ستیزی برخی از فعالیت‌های فرهنگی این سازمان است.

مصاحبه از قدسیه السادات شعبانپور

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.