پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران با انتقال آب خزر به سمنان دچار بحران می‌شود

0

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به مخاطره آمیز بودن انتقال آب خزر به سمنان و نیاز بیشتر مازندران به آب نسبت به استان مقصد، گفت: انتقال آب از دریای عمان راهکاری عاقلانه‌تر از این طرح غیرکارشناسانه است.

ولی اله نانواکناری در گفت ‎‌وگو با ایسنا خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: انتظار داریم نظرات کارشناسان محیط زیست، وزارت نیرو و سایر متخصصینی که پیشتر به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخته اند را مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس، نیاز مردم مازندران به آب را بیشتر از سمنان دانست و خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های نسبتا مناسب شاهدیم که استان مازندران با مشکل تامین آب شرب و کشاورزی دست به گریبان است. 

نانواکناری، انتقال آب دریای مازندران به سمنان را مخاطره آمیز توصیف کرد و هشدار داد: استان مازندران در پی این اتفاق، به لحاظ محیط زیست و اکوسیستم دچار بحران‌های غیرقابل جبران خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه نباید تجربه دریاچه ارومیه مجددا تکرار شود، افزود: انتظار می‌رود که رئیس جمهور در این باره توضیحات قانع کننده و قابل قبولی را به مردم مازندران داده و نگرانی آنان را پاسخگو باشد. 

نماینده شهرستان های بابلسر و فریدونکنار در مجلس در ادامه به اظهار نظر نمایندگان سه استان شمالی در مجلس، اشاره و تاکید کرد: نمایندگان طی تذکر کتبی و طرح سوالات از وزیر نیرو درخواست می‌کنند که دلایل مطرح شدن چنین طرحی را توضیح دهد، مطلبی که در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مجلس آن را رد کرد. 

وی از نظرات منفی متخصصین، تشکل های حامی محیط زیست، NGO ها و مردم نسبت به طرح انتقال آب خزر سخن گفت و تصریح کرد:  طرح مذکور حتی از لحاظ اقتصادی نیز صرفه و سود نداشته و مردود است. 

وی انتقال آب از دریای عمان را راهکاری عاقلانه تر دانست و پیشنهاد کرد: انتقال آب دریای عمان به استان های کویری کشور می‌تواند مشکل استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، یزد و سمنان را رفع کرده و خطرات زیست محیطی کمتری به همراه داشته و ثمربخش باشد. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.